DOUBLE LAYERED CHEESECAKE

 
I lördags när Jeppe och jag tog en lunch på stan blev båda så otroligt sugna på Cheesecake. Tänkte köpa med mig en bit hem, men sedan ångrade jag mig och bestämde mig för att istället baka en egen. När vi kom hem satt jag och googlade recept och lyckades till slut hitta ett som gick under benämningen "Sveriges bästa Cheesecake". Världens godaste fanns, enligt receptmakaren, att köpa i New York men denna skulle tydligen vara close enough. Jag satte av till närmsta butik och inhandlade ingredienser, sedan satte baket igång och någon timme senare hade jag skapat en "Double layered Cheesecake" som, precis som utlovat, smakar HELT FANTASTISKT! Jag är nästan lite imponerad över mig själv, då jag aldrig bakat Cheesecake tidigare. → här är receptet till den som vill testa.
 
Note: vad som menas med "double layered" är självklart två lager. Bortsett från botten, så består det undre lagret av en smet med Philadelphiaost som bas, och det övre lagret av en smet gjord på Créme Fraiche. Kollar ni noga på bilden så kan ni även se den fina linjen som skiljer lagren åt. Det är ingen markant färgskillnad direkt, men det syns!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Åh det måste jag testa! Har heller aldrig gjort cheesecake, men då kan det vara värt att testa :)

2012-09-03 @ 20:09:00
URL: http://madhouse.webblogg.se/
Postat av: Denise

Ser riktigt proffsig ut, man kanske ska testa det där receptet. :)

2012-09-03 @ 21:12:22
URL: http://deniseworkout.wordpress.com/
Postat av: sandra eriksson

Åh fy faaaan va gott det ser ut :) måste provbaka en..kul att du hittade mycket på IKEA ;) puss vännen

2012-09-04 @ 15:49:25
Postat av: sandra eriksson

En fråga ska man ta creme fraiche eller fräddfil till toppingen? :O vad tod du? puss

Svar: Det går lika bra med båda, jag tog cremé fraiche för att jag inte hittade någon gräddfil i affären här :) puss
Josefine

2012-09-04 @ 16:23:07
Postat av: Fasching

Fan vad kul att du gillade receptet!

2012-09-04 @ 20:47:48
URL: http://www.faschingseskapader.blogspot.com
Postat av: Nutellas

Svar :
Du bara måste bara testa denna (hallon- cheesecaken) den är så sjukt god! Jag lovar att du inte kommer att ångra dig :D

Ps. hör av dig sen ang. vilken du tyckte mer om :) haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0