Peanut butter

 
SÅ VAR DET ÅTERIGEN SÖNDAGKVÄLL, fan vad helgerna flyger förbi. Denna har vi mest tagit det lugnt, men har självklart hunnit med en middag med tjejerna + hemmamatch i fredags, ett stadsbesök igår och några längre promenader i den vackra höstsolen idag. Har även bakat lite, då jag varit sugen att prova något recept innehållande jordnötssmör sedan vi köpt en burk tidigare i veckan. Har aldrig tyckt att den amerikanska klassikern att köra jordnötssmör på mackan verkat som någon höjdare, men i bakverk är det brutalt gott och därför googlade jag fram ett recept på Peanut butter & chocolate chip cookies. Väldigt enkelt men oh so good! Receptet fann jag på sotasaker.com, men jag tillsatte sirap istället för farinsocker i smeten då det var vad vi hade hemma. Jag tycker dock att det passar alldeles utmärkt, då det ger kakorna en lite knäckig karaktär (vet att jag låter sjukt proffsig nu). XX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0