#SMARTGIRL

 
Igår fick jag ett email från ett företag som heter Nets (hade aldrig hört talas om det förrut men googlade det och de har något med betalkort och kortläsare att göra) där det stod att någon försökt hacka mitt danska Visa-kort. För att förhindra att kortet skulle avaktiveras ombads jag klicka in på en bifogad länk för att bekräfta mina kortuppgifter. Eftersom vi befinner oss i ett annat land där man inte har särskilt bra koll på hur saker och ting fungerar gjorde jag det i ren panik, och först efteråt slog det mig att det förmodligen var en ren och skär bluff. Vi ringde det svenska Nets för att checka och då fick vi det bekräftat, det var ett fejkmail som skickats ut av hackare på jakt efter kortuppgifter. Ibland är jag så lättlurad! Fick dra på banken idag och spärra kortet och beställa ett nytt. Hade inte dragits några pengar från det thank god (fanns ju inga där heller men tydligen går det att övertrakassera), så troligen hann de inte använda det.
 
BTW, vad ska jag göra med mitt hår? Har världens utväxt nu as you can see.. tips plz?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0