Winter is coming

 
JUST NU ÆR JAG SÅ FRUKTANSVART GLAD, øver att jag numera bor i sødra Danmark och inte i norra Sverige. Den førsta snøn har næmligen fallit och landat i Øvik och jag ryser av bara tanken. Jag tycker inte om snø øverhuvudtaget, och æven om det ær mysigt med en vitklædd miljø vid jul, så ær knappt det vært allt besvær som snøn orsakar. Blir næstan førbannad nær jag ser alla positiva kommentarer och åsikter om snøn på Facebook, haha. Tycker ni om att bli bløta, kalla och skadade eller? Førresten tycker jag att det ær VÆL tidigt med snø den 16:e oktober, och jag hoppas før min mammas skull (som hatar snø ænnu mer æn mig) att den inte kommit før att stanna. Å andra sidan har 2012 varit ett rent ut sagt skitår om vi ska prata væder (ingen riktig vår, ingen riktig sommar, ingen riktig høst) så det førvånar mig inte ett dugg att vintern kommer tidigt på hemmaplan. Hær i Odense ær det tack och lov fortfarande høst och ska vi jæmføra temperaturer så ligger den på mellan 10-15 grader hær medan det i Øvik bara ær ett par plusgrader på dagarna (på nætterna ær det dock minus...), så førhoppningsvis slipper vi se røken av någon snø hær nere utan "nøjer" oss med regn och blåst. Jag ber åtminstonde till vædergudarna før det!
 
Angående de danska bokstæverna som uppstått - I have no idea...

Kommentarer
Postat av: Övikarn

Snön regnade bort lika snabbt som den landade, så du behöver ej vara orolig för oss Övikare. ;)

Svar: Good for you, haha!
Josefine

2012-10-17 @ 17:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0