Think outside the box

DET GÅR INTE EN DAG UTAN ATT JAG FUNDERAR, fantiserar och reflekterar över vad jag vill göra med mitt liv. Självklart har jag en känsla, men det har tagit mig år att försöka få bitarna att falla på plats och ännu är jag inte riktigt där. Jag har många drömmar, men inte riktigt vetskapen om hur jag ska förverkliga dem. Samtidigt vet jag att flera år i skolbänken inte är det enda sättet att lyckas på, och även om kunskap är makt är det entreprenörer som lyckats ta sig från botten till toppen helt på egen hand som är mina verkliga inspirationskällor. Egna företagare som kämpat från noll och ändå lyckats bygga upp något riktigt stort och lönsamt, det är dem jag verkligen imponeras utav. Något jag tycker är ballt är människor som tänker utanför ramarna och struntar i de svenska normerna, som tar för sig och går sin egen väg. Det är dem jag ser som mina förebilder. Jag är själv en kreativ peron som älskar att uttrycka mig, som alltid gått min egen väg och som struntat totalt i vad andra tyckt och tänkt, men tyvärr har jag alldeles för svårt att ta för mig då jag är så blygsam och det är verkligen något jag måste jobba med. Jag kan om jag vill, heter det ju, och det är faktiskt helt korrekt. Har du motivation och viljan att lyckas har du kommit långt.
 
Igårkväll lyckades jag i alla fall, av en ren slump via en blogg jag ofta läste förr men som jag efter ett litet missöde för några år sedan aldrig besöker längre, komma ytterligare en bit på vägen i min planering. Nu har jag kunnat lägga ihop ytterligare några pusselbitar och det känns verkligen som en stor lättnad. Eftersom jag är en sån där tråkig person som inte vill avslöja något förrän allt är 100% klart kommer jag självklart inte berätta vad det är, men vid det här laget borde ni ju vara rätt införstådda med att jag älskar att skriva. Nä, nu ska jag börja fixa till mig för om 1 timme ska jag på middag på arenan och sedan är det hockeymatch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0