Start now

 
NÄR JAG BÖRJADE TRÄNA TILLSAMMANS MED JEPPE i våras hade jag ett enda mål, och det var att gå ner ett par kilo i vikt och bli tightare i kroppen. Jag hade ju inte tränat på ett bra, jävla tag innan april och tyckte själv (även om inte andra såg det) att jag fläskat på mig en aning runt magen och låren. Det vill säga på de två ställen där mitt fett alltid sätter sig (och aldrig på brösten där jag hellre sett att det fastnat), och jag vet att det till stor del berodde på alkohol och cigaretter. Singelliv tenderar ju att innehålla en hel del fest, och alla vet ju att du inte direkt får bättre kondition av sprit och cigg. Men nog om det, jag och Jeppe höll i alla fall igång hela sommaren, skippade festandet, sprang en halv mil om dagen varvat med långa pw´s, och det var jävligt länge sedan jag mådde så bra och kände mig så pigg i kroppen. Tydligen gav det resultat på utsidan också, då jag även fick komplimanger angående min kropp vilket förståss kändes extra roligt.
 
När Jeppe dock började träna med sitt nya lag i slutet av sommaren rann min egen träning ut i sanden, och trots att jag har saknat det varje dag har motivationen helt enkelt inte varit tillräcklig. Därför känns det nu så sjukt bra att jag har kommit igång igen. Denna gång känner jag dock inget behov utav att gå ner i vikt, trott eller ej så är jag rätt nöjd med hur min kropp ser ut idag, utan den största anledningen till att jag vill träna är för att jag nu har klara bevis på att du mår så otroligt mycket bättre både psykiskt och fysiskt. Att du får en snyggare kropp på köpet är självklart ett stort plus, och även att du kan unna dig vad du vill i matväg. Självklart går en hälsosam kost hand i hand med träning, men du behöver aldrig få dåligt samvete över en chokladbit etc, vilket bara det är en stor sporre för en sån som mig som alltid brytt mig om kalorier. Sedan finns det såklart de som äter vad de vill utan ångest trots att de inte tränar, men det är ju upp till dem. Jag och Nathalie kommer i alla fall att köra varierade pass måndag-fredag, vilket gör träningen till en daglig rutin och en del av en hälsosam livsstil.
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh vad fin du är! :) Du, jag läste din blogg hela tiden förut men har inte varit inne på flera år. Nu upptäckte jag den igen på min gamla dator och gud vad glad jag blir att se att du kommit över den där extrema matångesten, som jag delade med dig.

Du har så rätt och jag är så jävla glad att jag också äntligen har fattat att livet blir så mycket bättre utan den där besattheten. Tränar man och äter rätt (förutom på lördagar :P) så blir man inte fet, punkt slut.

Anyways ville bara säga det, kram på dig! :)

2012-10-23 @ 19:15:04
URL: http://universe-illusion.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0