Danish

 
I FÖRMIDDAGS ÅKTE JAG OCH JEPPE IN TILL STAN för att göra några ärenden. Daisys klor har varit i behov utav en klippning ett tag så vi började med att göra ett besök på en hundsalong. Efteråt åkte vi vidare till något som kallas Tietgen Kompetence Center för att utforska möjligheterna i att lära sig danska. Jag sökte en grundkurs i danska inför högskolestarten i september men blev inte antagen, och det tyckte jag var skittrist. Ett mål jag har med vår vistelse i Odense är nämligen att lära mig tala danska, för vem vet om jag någonsin kommer att bosätta mig i Danmark igen? Bäst att passa på när man är här liksom. Dessutom kommer det att underlätta mycket i vardagen att kunna kommunicera med danskar utan missförstånd, plus att det även kommer bli lättare för mig att hitta ett jobb om jag kan språket. Det är förövrigt både roligt och givande att lära sig nya språk, och då jag hittills bara har lyckats lära mig det danska siffersystemet (vilket är totalt annorlunda jämfört med det svenska) och några få ord på egen hand så blev jag så otroligt glad när jag fick signa upp mig för en kurs med start nästa måndag! Då ska jag dit igen för att träffa en studievägledare samt göra ett test på danska för att lägga nivån på min individuella kursplanering. Ska bli så kul, jag är jättetaggad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0