sometimes life isn't good enought, so you have to make it better

Så var den näst sista dagen av Starta eget-kursen avklarad. Sjukt vad snabbt tiden går. Fick dessutom sluta vid lunch idag eftersom eftermiddagen var tänkt till att jobba självständigt med affärsplaner och kalkyler och det blir lite svårt för mig som inte har en färdig idé än. Men förmiddagen var riktigt intressant då vi fick lyssna på Gun Nordfjell som berättade om sin resa från att ta steget som anställd till egen företagare. Hon är riktigt duktig på att prata och inspirera och det är sånt som ger en motivation. Hon har föresten ett företag här i stan där hon håller kurser i Bungypump, alltså stavgång typ, som har blivit riktigt populärt. Skitcoolt är det!

Imorgon är det som sagt sista dagen och "examen" på kursen. Har lärt mig så grymt mycket som jag kommer att ta med mig i bagaget, och de här 10 dagarna (särskilt de personer som kommit och föreläst om sina företag) har fått mig att på riktigt förstå att det egen företagare jag vill vara. Känns så himla ballt. För mig gäller det "bara" att knäcka en unik och smart idé. Inte bara såklart men jag har ju en liten humm om vad jag vill syssla med i alla fall. Resten får framtiden utvisa!

Nu ska jag och gubben ut och springa✌

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0