my past is the reason why i have this actions today

Äntligen är solen tillbaka. Har varit två grymma dagar nu och det känns gött. Eftersom det bara är en vecka(!) tills vi drar nu så vill man ju ha möjligheten att utnyttja dem till att ligga på någon av alla de fina stränderna häromkring och må gott. Igår hade jag dock bestämt träff med Jonna så vi möttes upp i hamnen och käkade glass och tog igen lite surr. Skittrevligt! Sedan drog jag och gubben på Elgiganten och nu äntligen har jag införskaffat mig en systemkamera. Efter inte alltför mycket velande blev det en modell från Sony, då killen som hjälpte mig menade på att jag fick mer kamera för pengarna än om jag hade valt en Canon eller Nikon. Man lägger i princip flera tusen extra just för själva märket, vilket jag förstått redan innan då jag läst på en del. Så sparade någon tusenlapp där. Dessutom är jag ju som bekant nybörjare och hade kunnat köpa vilken modell och märke som helst och fått fina bilder. Så jag är nöjd! Ska bli kul att börja pilla på den och lära mig alla funktioner. Vill fota massor av härliga bilder till bloggen i Danmark :)
 
Idag har jag och gubben spenderat den underbara dagen ute på Malmön och Petviken. Hängde där jättemycket som barn så var rena nostalgitrippen. Det är otroligt fint där allså, men bilder kommer senare då jag glömde kameran hemma innan vi drog vidare till Kroksta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0