let's find some beautiful place to get lost

 
I brist på annat tog jag och gubben i eftermiddags med oss Daisy och lite fika och åkte till Sandlågan, för att promenera de (vi först trodde) 1,7 kilometrarna upp till Balustjärn. Efter att ha stött på diverse randoms blev vi rätt snart dock varse om att det var sisdådär den dubbla sträckan enkel väg vilket tog ungefär 1½ timme att vandra då det var backar i 90 graders lutning och stenar och rötter som gjorde stigen svårframkomlig vissa bitar. Tror klockan var strax efter halv 6 då vi kom tillbaka till bilen och då hade vi traskat i typ 3 timmar, inräknat en kort fikapaus. Kanske inte det vi hade räknat med då vi startade vid halv 3, haha. Men det var jävligt skönt, och tjärnen är så otroligt fin. Vattnet är alldeles klart så du ser botten oavsett djup. Hade jag haft bikinin med mig hade jag lätt tagit ett dopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0