plans pour l'avenir

Eftersom jag redan har berättat för alla mina närmsta vänner,
kan jag lika gärna berätta för er bloggläsare om mina planer också.


Jag har länge funderat på att utbilda mig,
men av ett flertal anledningar har högskola varken känts lockande eller aktuellt.
Jag vet inte vad jag vill studera, jag hatar att plugga och jag vill inte "binda upp mig" flera år.
Därför har jag funderat mycket på att söka en kortare utbildning (som jag bekostar själv),
och kommit fram till att det är ett betydligt bättre alternativ för rastlösa mig.

Så den 7:e mars påbörjar jag en 8 veckor lång utbildning i Stockholm!
Ska läsa till SPA Terapeut på Axelssons SPA School och det känns så jävla spännande :D
Med en SPA-utbildning i fickan kommer jag att kunna få jobb vartsomhelst i världen,
vilket kommer passa mig alldeles utmärkt.
Jag vill se världen, jag vill resa, jag vill upptäcka, och framförallt:
jag vill skapa mig en framtid.

Jag tror inte att man behöver 5 års hårt pluggande för att komma någonstans i livet.
Jag tror att det till största del handlar om ren vilja, envishet och hårt slit.
Samtidigt vill jag förståss njuta och ha jävligt kul på vägen.
Jonna-gumman, vi måste börja planera!♥



Kommentarer
Postat av: M

Fan va nice det lät!

2011-01-11 @ 10:50:29
URL: http://lifeguard.blogg.se/
Postat av: Anonym

wiiie dream team i sthlm <3

2011-01-11 @ 11:45:42
URL: http://sannalaitinen.blogg.se/
Postat av: Mellie

Åh vad kul gumman! Hoppas du kommer trivas.

Plus om vi ska ses så kommer vi ha närmare till varandra, yeeey!

2011-01-11 @ 13:46:16
URL: http://em-ell.blogspot.com
Postat av: Carro

Hej Josie!



Vad kul att du hittade mitt inlägg om Axelsons Spa school. Jag gick där år 2005, så det är några år sen men det var verkligen jätteroligt! I det stora hela upplevde jag gruppen med elever bra samt att lärarna var super gulliga och duktiga. Det var inte alls mycket studier att läsa, utan mycket praktik vilket jag uppskattade. Varje moment visade lärarna och sen fick vi testa på varandra. Ett inlämningsarbete fick vi göra (men det var ganska enkelt) och ett teoretiskt prov som också var lätt bara man läst igenom kursmatrialet. Många i min kurs fick höga betyg så har du bara rätt känsla i händer och ditt omhändertagande av kunden så kommer du klara dig galant! :)



Jag hamnade i kvälls gruppen vilket jag förstod var en fördel då man får fler kunder att praktisera på. Vid ev luckor då de inte bokat in kunder fick man öva på varandra eller lärare men riktiga kunder ger bättre erfarenhet. Ganska små lokaler, men finns det hjärterum finns det... ja du vet.



Var på spa själv i helgen och fick då en terapeut som också gått den skolan men för 2 år sen. Det var lite förändringar med lärare och så men hon hade också upplevt skolan bra.

Mycket produkter att lära sig och kunna presentera till kunder, men de ger sig också.



Önskar dig verkligen lycka till!

Undrar du nåt mer så fråga gärna!



/ Carro

coloramatumba.blogg.se



2011-01-11 @ 14:36:23
URL: http://coloramatumba.blogg.se/
Postat av: Jonna

klart vi måste3 börja planera ! märker att vi vill otroligt mycket bägge två :D och nu jävlar tycker jag det är dax vi gör något tillsammans!!<3



saknar dig

2011-01-11 @ 14:41:58
URL: http://chiqasplace.blogg.se/
Postat av: Michaela

Fan vad awesome för dig! Då måste vi hooka när du är i Stockholm ju!

2011-01-11 @ 15:26:03
URL: http://hangoverdoll.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0