you're noone until you're talked about

Varför är det rolig(as)t att läsa bloggar skrivna av personer man stör sig på? Har hört många (tjejer ofc) säga just det. Är det för att man gillar och vill störa sig ännu mer på människan i fråga (typ kolla ner på och skratta åt), handlar det om nyfikenhet eller är det för att man innerst inne är lite avundsjuk på personen? Hmm... Nu finns det ingen person jag stör mig på som bloggar, och jag tycker faktiskt att det är roligare att läsa bloggar som fascinerar och inspirerar istället för irriterar(?), men jag kan tänka mig att det finns personer som läser min blogg av just den anledningen? Am I right or am I right? ^^

Folk är så otroooligt naiva, och tar allt man skriver på blodigt allvar. Det är ju därför går det så bra för t.ex Kissie som livnär sig på att provocera människor. Folk tror att hon är blåst - tvärtom? Hon spelar ju skiten ur hundratusentals lättlurade människor?! Haha, säga vad man vill om det men jag tycker det är ganska komiskt. Refererar till en av texterna i min header "I don't understand why people don't have a fucking sense of humor". Jag förstår inte varför folk jämt ska ta allt så seriöst, slappna av för fan.

Nu är inte jag på samma nivå som Kissie för fem öre, men vad folk inte verkar förstå är att jag gärna brer på imagen "dum blondin" (som jag vet att det finns en del som ser mig som) bara för att reta gallfeber på dem. Jag tjänar (tyvärr) inga pengar på det, men det livar upp min vardag och jag tycker det är GRYMT roligt att bevisa motsatsen för de vettiga människor som väljer att skapa sin egen uppfattning om mig istället för att döma mig som blåst utan att ha givit mig en chans. För det är nog det värsta jag vet, folk som kollar snett på mig utan att ha pratat med mig ens en gång. What's up with that? -.-' Tycker det säger så mycket mer om dem än mig, ärligt talat (:


Kommentarer
Postat av: Elin

Du har så rätt så!

2011-08-12 @ 08:30:23
URL: http://elinhultqvist.blogg.se/
Postat av: Louise

Håller absolut med!

2011-08-12 @ 23:54:41
URL: http://louiselonning.blogg.se/
Postat av: Någon du inte minns.

Problemet i ditt resonemang är att de folk du påstår att hon lurar i själva verket isåfall är dummare än Kissie själv. De folk hon inte lurar är de andra 8.9 miljonerna som inte läser henner blogg eller överhuvudtaget inte bryr sig om hennes liv.

2011-08-14 @ 13:25:43
Postat av: Josie

Okej? Förstår inte riktigt vart du ville komma med den kommentaren men..

2011-08-14 @ 19:22:05
URL: http://thejosie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0