en dag i svampskogen

 

bilden har inget med svamp att göra,

den är tagen på en av stockholms härliga uteserveringar i juni!


Goddagens fröken fräken! Imorse blev jag väckt vid 09-tiden av mamma som frågade om jag ville följa med till svampskogen med morfar och pappa. Jovars, har man inget bättre för sig en måndag som denna så varför inte? Vid 10:30 befann vi oss djupt i Skuleskogen på jakt efter de gula guldet - kantarellerna. Till en början gick det lite trögt, hittade typ 3 svampar var men däremot massor utav skitstora blåbär, muuuums! Kan garantera att jag käkade. Efter ett tag lossnade det dock så vi lyckades fylla våra korgar rätt bra :] man får en jäkla kick när man lyckas hitta åt de små rackarna, jag lovar även om det låter jättenördigt xD sedan blev jag hungrig, kissnödig och skittrött på spindelnäten och krävde att vi skulle åka hem igen, då var klockan typ 13:30. Härlig dag iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0