Satsa på Mr Nice Guy

Något jag aldrig har förstått mig på är varför alla tjejer gillar "bad boys". Okej inte alla kanske, men jävligt många gör och jag vill veta varför. Dock vet jag inte riktigt vad som definierar bad boys, så jag googlade och hittade denna artikel, samt ett mycket intressant blogginlägg vars författare skriver såhär:

"Jag har fallit för den livsfarliga blicken, den där kroppshållningen som vittnar om en kille med helt fel attityd – varken en trevlig eller egentligen smickrande sådan… Han med de riktigt dåliga kontakterna, han som ”försvinner” eller han som ler lismande och höjer mig till skyarna på samma gång. Jag har alltid innerst inne vetat, men trots att jag blivit varnad och avrådd har jag ändå utsatt mig för riskerna att bli bränd. Sårad. Sviken. Bedragen. Blivit intrasslad i nät av lögner och manipulation. Man känner sig vingbruten och kan inte fly från det destruktiva – för just där och då, hur mycket man än vet hur dåligt allt det där är, så vill man inte riktigt därifrån. Mitt hjärta har krossats om och om igen och var gång har jag undrat hur jag ska orka resa mig. Var gång har jag också innerst inne vetat, att jag kommer resa mig – trots långa resor fyllda av hat, kärlek och oändligt många tårar. Mitt hjärta slår ännu och jag känner att det finns mycket värme kvar. Kanske mer än det tidigare avgett.


Om det finns någon tjej som läser min blogg och som faller för sk. bad boys, kan ni inte förklara varför ni gör det? Det vore intressant läsning, eftersom jag själv föredrar snälla och trygga killar som behandlar mig med respekt. (och bara för det behöver de ju inte se ut som en mes förståss ;P) I artikeln står det att de med "bad boy-karaktär" har fler sexpartners och många kortare förhållanden, medan när det gäller relationer som varar länge är the bad guy inte mycket att hänga i julgranen. Visst, han charmar dig exakt dit han vill men någon långvarig kärlekshistoria bör du inte räkna med. Värt att tänka på, kanske? :P


Kommentarer
Postat av: Mr nice guy

Äntligen en tjej med rätt inställning. Finns allt för många som jagar bad guys! Har inte många av bad guy brudarna något som blivit snett i uppväxten och därför sökt det dom saknar i en bad guy? Lite destruktivt så! Har råkat ut för den typen av tjej och det har dom alla haft gemensamt. Ofta en pappa som varit elak aldrig funnits varit missbrukare eller liknande! Sen finns det säkert undantag!!

2010-06-03 @ 01:31:12
Postat av: Annie

Håller med dig, vill också ha en snäll och trygg kille!



Men tycker också att begreppet "bad boy" är överdrivet, ofta tycker jag att många tjejer har fel förväntningar på en kille och då blir han lätt "bad" eftersom tjejen före eller senare blir besviken. Typ som att vissa tjejer tror att de ska kunna ändra en kille, att de ska bli annorlunda för dem. Har ofta hört tjejer säga "han har problem med si o så, men jag vet att han försöker bättra sig", "han var otrogen mot sin förra tjej, men jag tror han vill skärpa sig".ovs mm mm.. Om man inte tar en kille för mer än vad han är blir man inte besviken eller sårad! Har en kille ett visst beteendemönster är det inte särskilt troligt att man själv kommer bli behandlad annorlunda.



Men många tjejer verkar vilja se sig själva som en strulig killes räddare eller hur man ska säga. Suck.

2010-06-03 @ 05:53:15
URL: http://anniemarias.blogg.se/
Postat av: Emily

Min mamma säger att vi kvinnor faller för bad boys just på grund av vår modersinstinkt. Vi tror att vi ska kunna ta hand om dem, förändra dem och att de i slutändan kommer älska oss, bara oss. Tyvärr funkar det ju inte så, men det kan ligga något i det. Själv har jag haft förhållande med en bad boy och även om han sårade mig gång på gång så var känslan när han tyckte om mig så mycket starkare, det kändes liksom värt det. Jag kan inte riktigt förklara det, men jag bara dras till struliga killar. Min nuvarande kille var ju en bad boy tidigare, eller det var det jag trodde i alla fall, men sen visade det ju sig att han inte var det och det är bättre än någonsin. För att ett förhållande ska fungera i längden tror jag på jämställdhet och det finns inte en chans i världen att man får det med en bad boy.

2010-06-03 @ 07:27:15
URL: http://imcookiedough.webblogg.se/
Postat av: Linnea

Tack för omtanken Jossan... Behöver den just nu... Man kan tycka att en 90-åring har levt länge, och det har han gjort, men man saknar honom ännu mer för det... Jag flyttar hem till övik imorgon, sen bor o jobbar jag där hela sommaren.. När kommer du hem från Åre? Jag hittar gärna på något!

2010-06-03 @ 09:11:10
URL: http://linneafager.blogg.se/
Postat av: katja

ja badboys vad ska man säga..jag skulle iaf vilja börja med att min defenition av badboys är inte dom som ser ut som tommy lee nikki sixx osv..Utan jag tycker snarare det är killarna man minst anars som är badboys. Dom ser så himla snäll och fina ut på ytan och behandlar en till en början super bra. Men när du minst anar det går dom och är otrogen och annat. Dom är lömska..så tjejor passa er, det är inte dom som ser farligast ut som är det utan dom som ser ut som små hundvalpar..skenet kan verkligen bedra..Been there done that!! Väntar fortfarande på att min dröm kille ska dyka upp

2010-06-03 @ 14:01:42
URL: http://katjamarianne.blogg.se/
Postat av: Mira

Det är nästan löjligt vad jag känner igen mig i allt det där. Jag, om någon, faller alltid för bad boys. ALLTID! Jag dras till dom som om jag vore en fluga som fått syn på en sockerbit. Mitt ex hade alla "egenskaper" för en bad boy, och flera killar som jag har träffat har varit precis likadana. Som en tjej skrev i en kommentar här ovan, "jag bara dras till struliga killar". Det är ingenting jag egentligen vill, och jag kämpar som fan för att komma ur mitt förbannade tankesätt. Både jag och mina kompisar hoppas att jag till slut ska falla för en "nice guy" som behandlar mig bra :)

2010-06-03 @ 14:39:35
URL: http://thepainandthepleasure.blogg.se/
Postat av: Sandra

Skönt att höra att man inte är ensam om att gilla snälla och trygga killar :)

2010-06-03 @ 17:52:20
Postat av: emma

Jag är tillsammans en sk "badboy". Eller när vi var på g sa många av mina kompisar att han inte var bra för mig, att han bara slogs och söp (vilket jag visste att han gjorde, men inte i så överdrivet som alla fick det att låta). Hur som helst, ingen orkade lära känna honom i början när jag var med honom, utan höll istället fast om att han var en skitstövel och bara skulle kosta mig skit om jag blev tillsammans med honom. Det komiska är att han visade sig vara sig mer än mr nice guy, han är fantastisk.

Jag tror det handlar om att om man träffar en kille med ett sådant rykte eller förflutet ska man inte låta det ta över hela ens synsätt på honom för det. Alla kan förändras och behöver inte alltid försöka vara den tuffa badboy-snubben. Jag tror mycket handlar om vem killen träffar och hur den person får honom att känna. Många kan förändras bara tack vare en annan person..

Man ska nog inte alltid döma personen efter första anblicken, eller första dryga konversationen på krogen. Jag tror nog det är fler "badboys" än vad man tror som egentligen är mr nice guy, men inte vågar visa det, för alla.



Sen finns det killar som behandlar en som skit, men man ändå håller fast i honom för att man tror att allt ska bli bra. Jag vet inte varför, men det kanske finns något i attityden som får oss tjejer att känna oss..bättre? viktigare? Om vi träffar en badboy.

Finns så många olika teorier om varför vi ofta faller för "badboys" men ja, finns ingen helt klockren förklaring antar jag



2010-06-03 @ 20:49:42
URL: http://emmastman.blogg.se/
Postat av: Michaela

Jag skulle inte vilja påstå att jag dras just till bad boys. Jag dras väl inte till något speciellt. Men vad som tidigare fått mig att bli intresserad av bad boys är deras sätt att få en att jaga. Jag vill alltid ha det jag inte kan få, och en bad boy ger intrycket av att man inte kan få honom. Alltså vill jag ha honom!

2010-06-06 @ 16:02:28
URL: http://hangoverdoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0