Home sweet home

Förmodligen kommer detta som lite utav en surprise för er readers, eftersom jag inte hintat om detta tidigare, but hey that's my style. Ja, jo.. jag har faktiskt lämnat Åre by och åkt hem.

Yes, jag har sagt upp mig från jobbet på Holiday Club och åkt hem till tryggheten i Örnsköldsvik. Varför? För att jag helt enkelt inte trivdes med min tjänst på lokalstädet. Det var påfrestande både psykiskt (när det var som mest turister) och fysiskt och jag fullkomligt avskydde de obekväma arbetstiderna. Att min hemlängtan sedan var helt enorm gjorde knappast saken bättre. Jag kände redan från början att jag skulle sakna sommaren i Övik grymt mycket, och ju mer tid jag ägnade åt att fundera på saken desto lättare var det för mig att inse att det är i min hemstad som jag vill spendera den, och inte i en liten by där jag inte känner någon.

Tro mig! Jag har lärt känna väldigt mycket trevligt folk i Åre, som alla tycker att det är tråkigt att jag valt att åka hem så snart, och speciellt Malin som jag har kommit väldigt nära och givetvis kommer att sakna grymt mycket♥ Men vi kommer att hålla kontakten och jag kommer att hälsa på henne framöver. Jag ser redan framemot det väldigt mycket.

Och ni ska veta, att jag absolut inte ser det som något som helst misslyckande att jag valde att åka hem. Inte heller som något uppgivande. Jag var stark och modig som tog chansen och valde att åka hit och pröva på. Jävligt modig till och med, för att vara den lite försiktiga och hemmakära person jag är. Under de 6 veckor jag var i Åre lärde jag mig enormt mycket, och jag har massor av erfarenheter med mig i bagaget för resten av livet. Bland annat vet jag nu att jag fixar att bo alldeles själv på egen hand. Jag klarar mig själv och jag behöver inte ha någon runt mig hela tiden.  Jag vet också att jag klarar av att flytta till en vilt främmande stad där jag inte känner någon, jag vet att jag har modet till att göra det. Och framförallt, jag vet att jag aldrig skulle överleva en säsong i Åre, haha! Jag tyckte redan under maj månad, som är eeextrem lågsäsong, att det var påfrestande med alla människor och allt spring runtomkring när jag arbetade, och jag kan inte ens föreställa mig hur det är under högsäsong. Dessutom skulle jag aldrig orka med att festa 4 dagar i veckan och ändå lyckas sköta jobbet samtidigt. Fy fan heller.

Jag tackar iallafall alla människor jag träffat i Åre, och även mig själv såklart, för den här erfarenheten. Den har varit grymt lärorik och just nu känner jag mig oövervinnerlig, ungefär som att jag fixar vad som helst. Sjukt nördigt skrivet av mig, jag vet, men jag är bara så stolt över mig själv. But it feels damn good to be home again I must say; på älskade Nötbolandet i älskade Örnsköldsvik♥


Kommentarer
Postat av: Anna

Du gjorde det bra, och ska vara stolt över dig själv! :) Skönt att ha dig hemma igen <3

2010-06-09 @ 14:38:15
URL: http://blackwell.blogg.se/
Postat av: Emily

There is no place like home! :)

2010-06-09 @ 15:01:20
URL: http://imcookiedough.webblogg.se/
Postat av: J

Du får prova på storstan nästa gång nu när du provat på vischan!!!

2010-06-09 @ 15:37:55
Postat av: lifeiswhatyoumakeit.

Haha, jag ääär inte perfekt. Huhu. Jag är bara ung, sen när man passerar 20 är det nog inte lika enkelt längre "/ säger dom iaf... ♥

2010-06-09 @ 15:57:30
URL: http://benniy.blogg.se/
Postat av: M

Hey, be proud! Du testade ju iaf :) Välkommen hem!

2010-06-09 @ 16:01:51
URL: http://werkestam.myblogg.se
Postat av: Sandra

Man vet ju inte vad man klarar och inte klarar tills man gjort det, grymt starkt gjort i alla fall och bara dra iväg :) Och det där med att jobba på hotell under högsäsonger känner jag igen, jag gör det själv och det sliter något fruktansvärt på en!

2010-06-09 @ 18:47:45
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: LIFEISWHATYOUMAKEIT.

Nejdå, det är jag som är liten :( huhu.

2010-06-09 @ 22:29:57
URL: http://benniy.blogg.se/
Postat av: Michaela

Du har i alla fall testat, och det är det som är det viktigaste! Att man ska göra det man känner för. Att du sen valde att flytta hem igen är ju bara ytterligare ett bevis på att du gör det du känner för!

2010-06-10 @ 14:59:59
URL: http://hangoverdoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0