UTELISTA!

Kände för att dissa lite så jag gjorde en skitintressant utelista. En innelista kommer när jag vill hissa något instead -.-

 Skryt /i alltför stor utsträckning tala om hur bra man själv är - wiktionary/
I mina ögon är skrytsamhet bland den äckligaste egenskapen en människa kan ha. När någon skryter vill jag bara ta min halsduk och strypa mig själv så att jag slipper höra. Eller ännu bättre, ta halsduken och strypa den som skryter. "Jag har this och jag har that, jag ska göra si och jag ska göra så och (det allra värsta - föräldraskrytet) mina pappa har köpt det och min pappa ska köpa det". Gaah, jag hatar skryt. Så sluta skryta, will ya?
 
 Mainstream-musik /musik som alla lyssnar på, musik som spelas på radio - fuck mainstream musik/  
I mina öron också jävligt tråkig musik. Jag är så trött på Lady GaGa, Beyonce, Pink och allt annat skit som spelas på radio och som alltid ska dras igång på fest. Visst kan även jag gilla sådana låtar ibland, jag förnekar det inte men jag är inte stolt över det heller (tss), men jag lessnar fanimej på 3 minuter också. Jag önskar att människor kunde få upp ögonen för lite mer "originell" musik, så att man slipper lyssna på samma skit om och om igen. Rap das armas och I know you want me känns så 2OO9, daah.   

 Snus /eeeuuuuuw - snusare/
Jag har aldrig prövat snus, och jag kommer heller aldrig göra, för det måste vara bland det ofräschaste som finns. Inte nog med att man får äckliga, gula tänder av snus, man förstör sitt tandkött och man kan få tandlossning. Dessutom ser man skitdum ut med snus inne, särskilt tjejer! Som sagt, jag har aldrig stoppat in en snus i min mun och jag kommer fan aldrig att göra det heller. Vem vill få ruttna tänder, liksom? Rökning är inte bättre det, men jag försöker faktiskt lägga av att feströka.

 Örnsköldsviks uteliv /harrys eller olearys ikväll..? - harrys i stan/
Jag älskar att festa och gå ut på krogen. Men inte i Örnsköldsvik. Same places, same people, same music, same everything. It's the same but same. Ja, ni hajar? Det är enformigt som fan och jag är borrred. Det är inte det att jag har tråkigt när jag är ute, jag har alltid kul med mina vänner, men man vill ju ha lite varierande miljöer ffs. Det finns inte här. Ändra går man på Olearys eller så går man Harrys. Det lönar sig inte ens att smälla upp fler krogar i stan, det är Övik för litet för (nähä) Flytta imorgon? ja typ.


Kommentarer
Postat av: emelie

jag tar iaf inte åt mig :P

helt inte av punkt 3.

haha ;)

puss

2010-01-23 @ 16:33:58
Postat av: Josie

emelie: haha, nej gör inte det gumman! ;)

2010-01-23 @ 17:20:53
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag håller VERKLIGEN med om punkt ett, är så trött på folk som skryter om hur bra dem är och yadayadayada. Du skulle ha haft med skitsnack på listan också! Och usch för snus, yäk!

2010-01-23 @ 23:30:41
URL: http://lastnightstrash.se
Postat av: Mira

Tycker på allvar synd om er ang. punkt 3. Jag är så jävla glad över att jag bor i Sthlm just därför, så man har ett gäng klubbar/barer att välja mellan :)

2010-01-24 @ 10:25:36
URL: http://thepainandthepleasure.blogg.se/
Postat av: Sandra

I know the feeling ang. nr 3. Det är ALLTID samma människor som man stöter på när man går ut på krogen här.. Vi har en "nattklubb" sen har vi två barer, och i en av dem är det vanligtvis 23-års-gräns så.. I hate it! >_<

2010-01-24 @ 18:27:00
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: Linnea

hm... samma folk på punkt tre? snusen? hehehe.. iallfall, vi har ny DJ på olearys ibland, den du! hahaha, förresten älskar jag snus.. jag är så sjukt ful i det så bara det är roligt - sen pirrar det under läppen, jag kör på nikotin och tobaksfri snus som smakar.. melon, typ.. ska tydligen öka sexlusten... haha

2010-01-24 @ 22:26:31
URL: http://elles.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0