Meatpacking district.


I lördags åt vi antrikå (eller entrecôte som det heter på fiiiinare språk) med potatiskroketter och kantarellsås till middag och ljuger inte när jag säger att det kan ha varit det godaste jag ätit på väldigt, väldigt länge. I know I'm on a "diet", men det var fanimej värt uppoffringen. Jag brukar inte hylla mat, men mamma hade stekt köttet så jävla perfekt så att det var lite rött innuti. Det var första gången jag åt det och helt enkelt yum-yummy. Har alltid varit fett anti rött kött tidigare och tyckt att man kan ju fan inte käka ofärdigt kött, men ack så fel jag hade! Det är nästan godare när det inte är helt färdigt, mycket saftigare. Jag kunde riktigt känna vilddjuret inom mig vakna till liv när jag skar i det. Rawwr, haha. Det här är en antrikå, ser god ut va?

Kommer i och med detta att tänka på när jag testade att bli vegetarian i 2 månader förra året. Eller kanske var 2OO8 t.o.m. Känns åtminstonde väldigt avlägset nu. Anledningen till att jag blev det var för att testa att se om jag skulle klara det, samtidigt som jag ville värna om djuren och äta nyttigare. Mja, det var en god tanke men jag fixade det tyvärr inte. Dock äter jag fortfarande hellre vitt än rött kött.


Kommentarer
Postat av: Emily

Jag förstår inte hur man inte kan äta kätt liksom?! Haha. Det är fan det bästa som finns. Testade att bli veggis jag med, av samma anledning som dig, men klarade typ två dagar :P Det är bättre att tänka på vilket kött man äter istället än att sluta helt :)

2010-01-18 @ 18:31:33
URL: http://imcookiedough.webblogg.se/
Postat av: Michaela

Kött ska vara lite rött ju! Så jävla goooott haha

2010-01-18 @ 21:25:43
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se/
Postat av: M

JO JO JO JO JO JO JO :D

2010-01-18 @ 22:38:06
URL: http://lifeguard.blogg.se/
Postat av: monci

hehe tanks beautiful!

2010-01-18 @ 23:20:16
URL: http://monci.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0