Melodifestival-hypen is in town, again


Jag kan inte direkt påstå att jag är pigg idag. Har nämligen varit och jobbat hela morgonen på arenan. Eller Fjällräven Center som det numera heter. För den som har missat det hålls ju den första delfinalen av Melodifestivalen här i Övik ikväll, så jag och 8 andra har slitit från sex imorse till 1O-nångång för att göra arenan fin efter gårdagens genrep. Nästa pass börjar halv fyra och jag hoppas inte att det är lika skitigt som det var imorse, även om det absolut inte var i värsta laget. Ingen spya, inget bajs på väggarna. Dock så mycket popcorn på golven att man undrar om folk som köper popcorn överhuvudtaget äter något av det, och inte bara kastar omkring det som konfetti. Dom kanske rycktes med i schlager-hypen, vad vet jag.

Jag är iallafall inget Melodifestival-fan så jag kommer nog dissa det ikväll ändå, trots att det är härifrån stan. Jag har ju fått höra lite av ett genreps genrep, städat artisternas hår-makeup-och omklädningsrum, varit bakom scen och städat SVT's pressrum, så jag har ju varit långt bakom kulisserna. Det räcker för mig. Plus att det är hockey halv sju, och det är ändå så jävla mycket roligare. Jag hade dock tyckt att det varit kul att träffa Dolph Lundgren och Christine Meltzer, haha. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dolph är ju tusan snygg, eller är jag ensam i världen om att tycka det? :P

2010-02-06 @ 14:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0