Something about christmas time.

Jag sitter och tänker tillbaka på förra årets juletider i och med att jag nyss satt och läste igenom en massa gamla blogginlägg som jag skrev just runt jul förra året. Allt känns så jävla välbekant på något vis, som om det hände häromdagen bara. Är det ett bevis på att tiden går alldeles förjävla fort eller? Ehm, ja! Tiden springer iväg och jag lider av kronisk åldersnoja. Förrut älskade jag att fylla år mest av allt (bortsett från julafton), nu hatar jag det lika mycket som att kliva med sockarna i snö som någon dragit in. Det suger! Jag vill inte bli gammal.

Men tillbaka till julen -O8. Jag hade en baby med stort B då, vilket förmodligen är den största skillnaden i jämförelse med nu. Jag minns det som igår och jag saknar det. Även fast det gick skepprätt åt helvete så saknar jag känslan av att ha någon så jävla mycket så det gör ont. Jag vill verkligen, verkligen ha en baby nu med! '



Och jag jobbade jättemycket vid jul last year, vilket är en annan skillnad. Jag jobbar inte ens hälften så mycket i år. Skönt men plånboken ekar tommare än tommast. Nåja, jag verkade ha en bra jul förra året iallafall. Så jag får helt enkelt se till att fixa en lika bra jul i år, with help of my friends.


Kommentarer
Postat av: Michaela

Min största skillnad är tvärtom, jag har någon i år, det hade jag inte förra året. Men vi kommer inte träffas över julen :(



Ja fy fan om kan kunde få glida runt i den! Fy fan vad fett det skulle vara

2009-12-23 @ 17:50:50
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0