Bad girl or sweet girl - I can be both.

Jag vill alltid framstå som en söt och glad tjej, för det är sån jag är som person. Jag är glad, lättsam, rolig och jag bjuder ofta på mig själv. Lite blyg i vissa lägen, men söt. That's who I am liksom. När jag träffar nya människor är det så jag försöker visa mig. Även om det inte är jag som pratar alltid så ler mot dem, för att visa att jag är en snäll människa och inte någon bitch. I am a sweet girl ♥

Därför blir jag så frustrerad och irriterad när människor inte besvarar mitt leende. När de står där och ser snobbiga ut, som om de vore en sååå mycket bättre människa än mig. De har redan dömt ut mig, och de visar inget som helst intresse av att ändra åsikt. Why, undrar jag? Varför är just jag en sån person som folk dömer så hårt på förhand? Det har jag frågat mig många gånger, men jag har aldrig riktigt kunnat komma på en bra anledning. Men jag antar att det handlar mycket om avundsjuka. Ni är avundsjuka på mig, men det är inget jag kan göra åt - så ni behöver inte hata mig för det! Det är när ni bitchar som jag också blir en bad girl. Jag är inte så egentligen men självklart accepterar jag inte sånt beteende, så jag sjunker till er nivå. Dumt kanske men så är det.  


Kommentarer
Postat av: Mira

SV: Eller hur?! Åh, jag blir så jävla trött. Varför säga massor av skit om man inte kan stå för det? Man kan inte göra något annat än garva åt idioterna... :)

2009-12-07 @ 18:41:24
URL: http://thepainandthepleasure.blogg.se/
Postat av: M

Tack så jätte mycket!<3

2009-12-07 @ 19:38:20
URL: http://lifeguard.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag hatar också när folk dömer en på förhand utan att känna en. Jag är själv sån ibland i vissa tillfällen och jag hatar det, försöker verkligen förbättra mig. En av mina närmsta vänner förhands dömde jag, sen lärde jag känna henne och ändrade uppfattning helt! Lite roligt egentligen :P

2009-12-07 @ 22:19:40
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: BECITAH

Jag kan också tycka att jag är mer utav en sweet girl! Jag är inte kaxig om jag inte är i behov av det och jag ger ALLTID varje människa en chans, för jag går efter deras handlingar, inte efter deras rykten. Men jag håller med dig att det finns sådana människor som kollar på en som om de tror att de är bättre, de liksom kollar snett och ger en weird blick, what?! Uuuh,. skönt att jag inte är ensam om att tycka så som dig då! (:

2009-12-07 @ 22:43:06
URL: http://becitah.blogg.se/
Postat av: tessi

håller med dig fullständigt! hatar också att bli bemött så när allt man gör är att försöka vara vänlig. men jag tycker du är supersnäll och söt :D keep being you!

2009-12-07 @ 23:55:26
URL: http://teeres.devote.se
Postat av: Maria Nyberg

Jag tror det inte behöver vara så att de dömmer ut dig eller tycker illa om dig bara för att de inte ler tillbaka.

Jag själv är ganska blyg. Jag är inte den som vågar sträcka ut handen och säga "hejhej! det är jag som är maria!", utan jag står mest i bakgrunden (oftast) och väntar på att folk ska ta kontakt med mig. Just för att jag är blyg. Och jag försöker verkligen vara framåt (ibland är jag hur framåt som helst, men..) när folk väl hälsar på mig. Men ibland kan jag vara så sjukt osäker så det blir bara ett kort hej..

Och jag har fått höra så många gånger att folk (nästan uteslutande tjejer) tror att jag är en bitch som tror att jag är bättre än folk och därför inte hejar på dem, än fast det i själva verket är helt tvärt om.



Men, helt klart är det så att folk är avis på dig också, och tycker illa om dig för det också. Inte så konstigt.. Det gjorde jag en gång i tiden också ;) Jävla avundsjuka! Hatarne!

2009-12-08 @ 21:40:52
URL: http://alldirtysecrets.blogg.se/
Postat av: Maria Nyberg

ja jag förstår exakt hur du menar! menade bara att det inte alltid behöver vara så att de inte tycker om dig.

men det är helt sjukt hur tjejer kan vara alltså! fast jag föredrar nästan hellre när de visar att de inte tycker om en, än fast de inte har någon anledning till det, än när de är falska! speciellt när de "låtsas" vara trevliga men ändå lägger in förnedrande kommentarer titt som tätt bara för att trycka ner en.

Som sagt, avundsjukan är så jävla ful. Skäms som fan över att jag "tyckte illa" om dig förut pga. det. Dock var ju det flera, flera år sen när man var ung och dum, men.. ändå..

tänk om alla bara kunde ge varandra en chans! stor eloge till dig iallafall som gör ditt bästa! hoppas det smittar av sig till nån iallafall.

2009-12-08 @ 22:50:09
URL: http://alldirtysecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0