Had enough

En av anledningarna till att jag valde att plugga till tandsköterska var för att utbildningen var på distans. En av anledningarna till att jag valde att hoppa av utbildningen var samma sak. Jag trodde det skulle vara smidigt och lättsamt att plugga hemifrån, vilket det också visade sig vara. Men det var också sjukt tråkigt. Du sitter hemma ensam, begravd i böcker som en jävla erimit, utan klasskompisar och utan några att prata med om skolarbetet. Eller jo, du har klasskompisar (men du träffar dem nästintill aldrig) och du har någon att fråga om hjälp (men endast via mail via first class). Förstår ni hur trist det är? Ja, med tanke på min beskrivning borde ni förstå. Nej, jag är enbart glad att jag valde att ta beslutet att sluta utbildningen. Jag vill leva riktigt studentliv. Punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0