When the phone rings

Jag är så lättlurad. Idag blev jag uppringd utav hela två telefonförsäljare som försökte (och lyckades..) pracka på mig sina amazing (...) produkter. Ja, som jag skrev. Dom lyckades. Iallafall den siste, som mutade mig med ett fantastiskt knivset på fem stycken knivar i rostfritt stål. Om jag köpte två nummer av tidningen "Gör det själv" för 69 spänn då. Men det var fraktfritt, så låt gå då, tänkte jag. Några Omega3 tabletter ville jag dock inte ha. Telefonförsäljare får allt att låta så fantastiskt, men det finns alltid någon baktanke, so watch out bitches.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha, det är ungefär det där jag kommer att jobba med.. att lura på folk massa saker :p Eller egentligen lura på företag saker, det är business to business jag kommer att jobba med. Antingen som säljare eller marknadsförare.. ofta är man bådeoch.

Det går väl egentligen ut på att man bearbetar marknader eller segment och försöker sälja in sin produkt eller tjänst där för att få lite klirr i det egna företagets kassa :p

Projektledare kan man också jobba som. ´Det skulle vara skitkul, jag älskar att bestämma :)



Kramkram

2008-09-11 @ 12:31:11
URL: http://sjusadeles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0