Good girl

Idag är jag sjukt stolt över mig själv och min träning. Jag har gymmat 60 minuter, powerwalkat och tränat 30 minuter yoga. Inte fy skam, eller hur? Dock måste jag medge att jag blivit träningsberoende. Iallafall till en viss del. Och den delen av mig kräver att jag utför någon typ av motionering varje dag. Helst flera. Bra eller dåligt? Bra tycker jag. Ingen risk att jag blir fet då. Däremot kommer jag ha Sveriges ondaste träningsvärk i armarna imorgon. Värre än den jag hade idag. Woops.


Kommentarer
Postat av: Maria

det är inte bra att träna varje dag faktiskt, iallafall som jag läst.. man ska vila någon dag emellanåt för att det ska ge effekt.. men hmm, jag är inte alls bra på såntdär, så jag kanske bara svamlar :P

är dock avis på dig som verkligen lyckas ta dig för att göra allt såntdär! men träna inte för mycket! du är ju SUPERSMAL redan, så du behöver inte vara orolig för att bli tjock :O

2008-09-11 @ 17:16:19
URL: http://alldirtysecrets.blogg.se/
Postat av: Annie

Kroppen behöver vila med för att orka träna, du blir inte tjock av att inte träna varje dag! Tränar du flera timmar varje dag är risken annars stor att du orkar med det i några veckor och sen lägger ner. Då är det bättre att träna lagom mycket, få synliga resultat efter några månader och sedan kunna hålla fast vid resultaten och de nya vanorna!



En bra tumregel är att inte träna mer än 2 dagar i rad och inte låta det gå mer än två dagar mellan träningspassen :)

2008-09-13 @ 15:00:40
URL: http://anniemarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0