Less fat please

I kvällens Generation fett besökte de Mississippi, som är den fetaste delstaten i USA. Invånarna praktiskt taget lever på skräpmat där praktiskt taget allt är friterat. Seriöst, verkligen allt är friterat. Grönsaker, godis, potatis. ALLT! Mississippi badar i frityrolja och matkulturen i södern bygger på allt ska vara så fettigt, flottigt, sockrigt och onyttigt som möjligt. Ja, ni hör ju själva hur det här låter. Det är ju inte hållbart någonstans.

3 åringar som är Coca cola-beroende, tonåringar som fått beskedet att om de inte förrändrar sina matvanor kommer de dö innan de fyllt 20 och barn som växer upp missbildade på grund av fetman. Sådant och andra förjävliga missöden är vardags(skräp)mat för folket som lever i södern. De är fattiga, och skräpmaten är billigare än frukt och annan hälsosam mat. Det är en ond cirkel, och jag är chockad, frustrerad och arg över att situationen är så jävla out of control. De måste inse allvaret med problemet fetma och göra mer än det lilla som görs för att göra något åt det. Det är en jävla epedemi.

Jag skäms över att jag tycker att JAG är tjock. Jag är fan ett vandrande skelett i jämförelse med de gigantiska jätte-människorna. De rullar ju fram.

Kommentarer
Postat av: my

usch sånt där är verkligen vidrigt..



och HUR kan du tycka att du är tjock kvinna?! Perfekt av vad jag har sett. :)

2008-10-22 @ 23:06:21
URL: http://karmakiddo.blogg.se/
Postat av: Johannes Schander

sv: jag blir helt ställd och vet inte vad jag ska svara när du säger att du beundrar mig.. Jag är inte så bra på att ta komplimanger just för att jag tar åt mig så mycket av dem.. Kanske lite för mycket ibland, inte vet jag. Glad blir jag! :) Kram!

2008-10-22 @ 23:30:46
URL: http://schander.wordpress.com
Postat av: Söderström

Josie olyckligtvis verkar du ha bättre utsida än vad du har personlighet...

2008-10-22 @ 23:32:03
Postat av: citRRRRUS

uuhhh. såg det där också!!! önskade nästan att den där treåringen skulle dö en plågsam död så hans mamma fattade nånting.. hon var helt störd.. om hans framtid sa hon ju ''jag hoppas att han kan sluta med cola och skräpmat'' vafan han är tre år det är inte han som väljer vad han ska äta!!!!!!!

2008-10-23 @ 10:37:21
URL: http://lifeofcitrus.blogg.se/
Postat av: Nicole-fan

Ja, de friterade till och med SNICKERS! :O Shit alltså..då är man besatt!

2008-10-23 @ 14:25:40
Postat av: Annie

Men gud vad vidrigt:( Så hemsk med folk så har så äckligt låg levnadsstandard. Blää!

2008-10-23 @ 17:24:37
URL: http://anniemarias.blogg.se/
Postat av: Elin Edblad

Welcome to America ;) Men tänk på att alla delstater inte är så och att det finns möjligheten till att förändra sina matvanor om man vill. I New York har det kommit fram att sjuåringar (om det inte var yngre!) har börjat få bröst eftersom det är så mycket hormoner i den billiga mjölken de måste köpa!

2008-10-23 @ 18:53:18
Postat av: BettY

Jag kan inte ens se på det där, jag blir så äcklad av det. Förstår inte att en del kan gå så långt och inte ta hand om sin kropp och bry sig om sin hälsa. Men jag tror tyvärr att det alltid kommer att finnas såna personer som äter skräp mat och är sådär jättetjocka...

2008-10-23 @ 18:58:48
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0