A stupid game

En sak ska ni ha jävligt klart för er, och det är att jag tycker att det är jävligt löjligt att man inte ens får följa med in på systemet när man är under 20. Man får inte bära på några flaskor, och man får inte packa påsarna i kassan. De kan fråga efter ditt legg, trots att det inte ens är du som handlar. Bara för att du är minderårig kan till och med den som har åldern inne få lämna systemet utan sprit. S e r i ö s t? Det är fucking jävla 18 års åldersgräns på krogen för att dricka alkohol, och det är inte ens säkert att personen som är med ska ha spriten! Det är fel att langa, men det här är bara överdrivet. Jag brukar följa morsan iallafall, sen pyser jag när det är dags att betala.

Kommentarer
Postat av: my

Hade inte en aning om att man inte fick följa med in om man var under arton!:O Jag brukar liksom följa med min pappa.. Men håller med, sjukt löjligt ju.

2008-11-07 @ 19:27:54
URL: http://karmakiddo.blogg.se/
Postat av: Emily

Jag följe alltid med mamma in när jag inte hade åldern inne och det var alltid lugnt. Vet dock att det finns sådana ex som du beskriver och det är så jävla löjligt. Man kan bara ta jämförelsen med att man får rösta när man är 18, det är man alltså nog mogen för, att välja vilka som ska styra vårt land, men man får inte handla sprit. Så jävulskt löjligt.

2008-11-07 @ 20:32:23
URL: http://emilyh.blogg.se/
Postat av: J

Man får följa med föräldrarna om dom kan bevisa att du är deras barn.

2008-11-07 @ 20:41:24
Postat av: Melissa

jag vet ddet är så himla löjligt. Har vart inne flera gånger med vuxna innan jag fyllde 20 men var över 18 och då har dom inte fått köpa ngt

2008-11-08 @ 01:58:03
URL: http://meli.blogg.se/
Postat av: Hannah

Haha, what? Det är ju bara löjligt. Jag har följt med mina föräldrar på systemet många gånger, har tillochmed gått runt och föreslagit massa grejer jag tyckt låtit goda..

2008-11-08 @ 09:31:37
URL: http://uglies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0