NEVER UNDERESTIMATE THE STUPIDITY OF IDIOTS

 
Igår hade jag en riktig skitdag. Fick nämligen den oönskade nyheten att Arbetsförmedlingen sumpat mina chanser till ersättning från min a-kassa under sommaren när jag fortfarande bodde i Övik, vilket betyder att jag gått och väntat på pengar som jag aldrig kommer att få. Som ni kanske förstår suger det så hårt. AMS suger så hårt. Har (tyvärr) varit inskriven där till och från sedan studenten och har i stort sett bara dålig erfarenhet av det skitstället. Har aldrig fått någon hjälp överhuvudtaget, och bristen på kunskap där är enorm. När du kommer dit får du alltid träffa olika s.k handläggare, och ingen har någonsin någon koll på just dig vilket är så otroligt frustrerande. Du får förklara samma sak om och om igen och får till svar att "det inte är mitt område". Inför flytten till Danmark var jag säkert där 10 gånger för att allt skulle bli rätt med alla papper osv. och ändå blir det totalt åt helvete fel. Förbannade puckon.
 
Nä, efter igår har jag bestämt mig: jag ska aldrig vara arbetslös igen. Och jag ska aldrig behöva gå på någon a-kassa eller annan ersättning. Jag ska tjäna mina egna pengar och klara mig själv. Är så otroligt taggad att börja jobba nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart ska du jobba? :)

Svar: Inget som är klart ännu men förhoppningsvis dröjer det inte länge till :)
Josefine

2012-08-21 @ 17:26:34
Postat av: Sandra

Jag har samma erfarenhet, ogilla AMS!
Dom har aldrig hjälpt mig att få ett jobb, dom har inte ens försökt hjälpa mig..

2012-08-21 @ 17:41:19
URL: http://sandrafalkevik.com
Postat av: Anonym

Klara dig själv... Det kan ju vara på tiden........

Svar: Vet inte vad du vill med den kommentaren, men självklart är det ultimata att ha en fast heltidstjänst. Då ungdomsarbetslösheten i dagens läge är så pass hög som den är, är Arbetsförmedlingen å andra sidan till för att hjälpa människor att kunna klara sig själva. Just so you know!
Josefine

2012-08-21 @ 21:06:58
Postat av: Sandra Eriksson

Jossan har ju klarat sig själv!! Har ju jobbat som alla andra? Fast anställning i våran ålder är inte så vanligt i dagens samhälle???? Hon har ju haft sin egna lägenhet och sköt sig själv!!!! Precis som vilken som helst! Kan inte vara lätt att vara så jävla avundsjuk så man måste skriva en sån patetisk kommentar som du " anonym" gjort.. Kanske borde du skaffa ett liv? För det är inte säkert man har det fast man har ett jobb, om du nu ens har ett jobb.

Svar:
Josefine

2012-08-22 @ 17:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0