Otursförföljd?

Mardrömsmorgon. Mer behöver jag egentligen inte säga om den här fruktansvärda morgonen, men för att vara lite mer specifik och detaljerad kan jag berätta att jag vaknar upp 04:30 med världens största illamående och inser att det är snöstorm ute. Jag tar mig till toaletten, vimmelkantig av både det och trötthet, och möts av en sinnessjukt äcklig silverfisk på toagolvet. Jag skriker som en stucken gris, mosar den med en rengöringsflaska och försöker lugna ner mig. Inser att jag måste ringa hyresvärden senare på dagen.


Sedan tar jag itu med mitt helvete till hår, sticker i plattången i vägguttaget, sätter på den, och sedan ryker en säkring. Då är måttet rågat och jag ringer mamma i panik, grinar som ett litet barn och skriker att kylskåpet är dött för strömmen i köket är borta. Hon försöker lugna ner mig och ber mig kolla om det finns några nya säkringar, men det finns det givetvis inte. Så jag testar plattången i ett annat uttag(!) dumjävel som jag är, och då ryker förståss ännu en säkring vilket resulterar i en helt och hållet strömlös lägenhet. Inser att jag definitivt måste ringa hyresvärden senare på dagen.


Bägaren har runnit över för länge sedan, och såna här saker händer bara inte i min värld! Särskilt inte den här tiden på morgonen. Klockan 08:00 ringer jag hyresvärden!


Kommentarer
Postat av: fröken permert

Sitter här med mitt PULVER-kaffe och tycker min dag började fel, jag ångrar mig skarpt ! Hoppas allt löser sig bruden !!



Rock on :)

2010-05-10 @ 09:44:55
URL: http://gloriouschaose.blogg.se/
Postat av: fröken permert

Gud förstår dig. jag hade tvärvänt o lagt mig under täcket igen !! haha



Tack, nej de är byggda, acryl :) En tjejkompis håller på o utbildar sig så får det gratis. Fast snart är hon klar o då kostar det !! får se om jag orkar fortsätta vara fåfängd då ;)

2010-05-10 @ 10:44:02
URL: http://gloriouschaose.blogg.se/
Postat av: Jonna

men gud vad drygt ! hah akan verkligen förstå din frustration <3

2010-05-10 @ 11:49:13
URL: http://chiqasplace.blogg.se/
Postat av: Josie

Jonna: jaaaaa! det här har varit den sämsta morgonen på jävligt länge :P

2010-05-10 @ 11:57:28
URL: http://thejosie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0