So Yesterday

Trender hit, och trender dit. Som bekant är det inget som intresserar mig värst mycket. Dock måste jag påpeka hur jävulskt illa jag tycker om den här axelvadds-trenden. Det är så fruktansvärt fult och jag associerar till min mormors gamla 80-tals plagg som hängt i hennes garderob sedan jag föddes. Kavajer och blusar jag skrattat som fan åt ända sedan dess och fortfarande gör. Att de finns tjejer som vill klä sig i markerade axlar nu är faktiskt lite skrattretande. Och obegripligt. Ta inte illa upp, men ni kommer se ut som clowner, haha.


 =

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Jag tycker att det är snyggt! Dock tror jag bara att alla tycker det är snyggt på modellerna, jag själv är en av dem. Jag kommer troligtvis inte använda något plagg med axelvaddar, då det nog skulle kännas lite malplacerat på mig, haha. Jag är trots allt inte Natasha Poly eller Erin Wasson på en Balmain visning..

2009-03-22 @ 19:31:29
URL: http://theolsentwins.webblogg.se/
Postat av: Michaela

Jag håller med Hedvig. Jag tycker att det är sjukt snyggt på vissa, men tror fan inte att jag skulle passa i det.

2009-03-22 @ 19:45:36
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se/
Postat av: Emily

Mode är för mig att vända kappan efter vinden och det är bara tragiskt att vissa tjejer följer de så kallade "modereglerna" till punkt och pricka. Vad hände med att klä sig i det man själv tycker är snyggt och bekvämt, vare sig det är på modet eller inte. För fem år sedan tyckte förmodligen de allra flesta att axelvaddar var jävligt fult, men bara för att någon säger att det är inne nu så blir alla som galna. Samma sak med Uggsen. Som sagt, tragiskt.

2009-03-22 @ 19:48:54
URL: http://imcookiedough.webblogg.se/
Postat av: Josefine

Emily; när det gäller axelvaddar är jag beredd att hålla med dig till 100%. Inte fan har jag hört en jävel som tyckt dessa markerade axlar varit snygga innan Balmain och allt vad de heter lyfte fram trenden i sin omtalade kollektion.

2009-03-22 @ 19:51:53
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: Betty

Jag tycker faktiskt det är snyggt! Men skulle inte själv gå runt i det. Det är ju bara ett fåtal som passar i det... Jag tycker Mode är skitkul:) Men axelvadds-trenden lär vi ju inte se så många här i sverige ha ändå, här är folk för fega att sticka ut i mängden och det är jäkligt trist. Så även om man skulle hoppa på den här axelvadds-trenden så skulle man definitivt sticka ut i mängden iallafall. Här i Sverige klär ju dom flesta sig likadant. Man märker verkligen vilka blickar man får om man har nåt som inte så många har på sig. Jag tycker inte att man ska ta kläder på så stort allvar och det är trist med alla normer om hur man "bör" klä sig. Jag är inte så mkt för "trender" generellt. Jag skippar många trender för att jag helt enkelt inte gillar det. Men jag har absolut inget emot dom som följer trender. Och sen kan väl nån trend falla mig i smaken ibland också. Även fast det är sällan...

2009-03-22 @ 22:16:58
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/
Postat av: Josefine

Betty: nej jag tar verkligen inte kläder på för stort allvar heller. Det är därför jag utan problem kan gå i mjukisbyxor till skolan/på stan som vissa anser vara så förbjudet. Det finns väl egentligen inget som är "fel och förbjudet", bara sådant som man själv inte skulle ta på sig. Jag måste bli bättre på att tänka: det är trots allt inte jag själv som har det på mig. Även fast det är svårt när man ser något som är riktigt fult! Jag skippar de flesta trender men sedan finns det ju såklart sådant som man automatiskt hakar på då affärerna i precis bombarderas med det. Men det är ju sådant mer basic isf, som inte sticker ut så mycket.

2009-03-22 @ 22:48:08
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är en väldigt ful trend. Balmain i all ära, men det här är inte snyggt för fem öre.

2009-03-22 @ 23:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0