natural beauties ftw!



Citat hämtat från Carolina Gynnings blogg.

Kände mig så träffad av hennes ord, för det ligger så otroligt mycket sanning i dem. Jag menar, hur många gånger har jag inte fått höra av killar hur sjukt fin jag är, trots mitt morgonruffs och ofixade nylle? Eller till och med på grund utav det? Senast förra helgen, av världens finaste kille. Och hur många gånger har jag själv inte känt att jag måste överprestera och fixa mig till tänderna, för att konkurrera ut mina "kvinnliga rivaler"? Alldeles för många gånger. Lösnaglar, löshår, lager av makeup och skyhöga klackar. Allt för att se så "perfekt" ut som möjligt. Allt för att göra andra tjejer avundsjuka...

Även om jag älskar att känna mig snyggast i rummet (vem gör inte?) är jag trött på allt det extrem-ytliga. Den mest fixade är inte den alltid den snyggaste. Faktum är att allt handlar om utstrålning. Jag tycker personligen att en söt och sprallig tjej med härlig charm och utstrålning iklädd mjukisbyxor är så mycket vackrare än en överfixad pangbrud med stort hår och höga klackskor med noll personlighet som bara skriker efter killars uppmärksamhet, till exempel.

Själv kommer jag aldrig någonsin att lyckas se ut som en levande Barbie-docka, än hur mycket jag försöker, men det gör mig faktiskt ingenting. Tvärtom är jag snarare glad över det. Natural Beauties är så mycket finare, och det tänker jag lägga på minnet nästa gång jag ska fixa mig till fest också. Till vardags är jag redan väldigt avslappnad och sminkar mig endast med lite solpuder, typ. Jag trivs bra så och jag vet att jag ser bra ut iallafall. Nu menar jag dock inte att jag tänker sluta bry mig, och gå ut på krogen som ett slaffs som vissa gör. Missförstå mig inte, haha. Så långt ska vi inte gå. Nej, det jag menar är bara att det inte spelar någon roll om jag glömmer måla mina kortklippa naglar, eller om jag skiter i att fixa mitt hår, en gång. Jag är inte fulare än någon annan tjej för det :)


En osminkad Gynning, och ändå så jävla snygg.

Kommentarer
Postat av: sandra e

Så SANT vännen min<3 kloka ord!!! PUSS sandra

2011-02-15 @ 17:41:26
Postat av: lifeiswhatyoumakeit.

Du är verkligen en av dom få kvinnor som kan bevisa att man KAN vara snygg OCH smart - samtidigt. Vi är få, men vi finns ;> haha.

2011-02-15 @ 21:33:05
URL: http://benniys.webblogg.se/
Postat av: Mira

Det du säger är så sant att det är löjligt. Jag är likadan - klär upp mig, fixar mig och sminkar mig. Men det är som sagt mest i syfte att konkurrera ut andra tjejer. För att på något konstigt jävla sätt själv verka bättre och snyggare. Vilket, nu när jag väl skriver det, låter helt sjukt!

2011-02-16 @ 00:22:27
URL: http://thepainandthepleasure.blogg.se/
Postat av: Annie

Håller med så himla mycket! Och då älskar jag att fixa mig, men har märkt att det sällan blir bättre när man försöker för mycket eller hur man ska säga!



Vilket btw får mig att tänka på dagen efter nyår då jag o en tjejpolare hade dagen efter filmmys med två av hennes killkompisar. Vi hade allihopa varit på samma fest kvällen innan o efteråt när jag åkt sa killarna till min tjejkompis att de tyckte jag var sååå mycket finare med mitt morgonruffs o mjukisbyxor. Haha!

2011-02-19 @ 01:12:40
URL: http://anniemarias.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0