Once upon a time in Nazi occupied France..


Jag är ju som jag kanske har nämnt förrut ingen film-nörd, går nästan aldrig på bio och ser alltid alla filmer något år efter alla andra (okej inte år, men ni hajar var jag menar) Men så igår så såg jag Inglorious Basterds, som faktiskt är relativt ny vad jag vet? OCH HELVETE VILKEN BRA FILM DET VAR.

Historien utspelar sig på 4O-talet under det andra världskriget och under förintelsen, och det var nog mest därför som jag tyckte om filmen så mycket. Inte för att jag tycker om förintelsen, jag tycker bara att det är så fruktansvärt intressant. Tror inget ämne i skolan har lyckats fånga min uppmärksamhet och intresse så mycket som när vi läste om andra världskriget på historian i 9:an. Att därför se film om det (även om just den här historien inte var verklighetsbaserad) tycker jag är så sjukt spännande. Min mor och far tyckte att filmen var lite halvseg emellanåt, men det tyckte verkligen inte jag. Jag satt på helspänn hela tiden för den var verkligen så fängslande. Sjukt bra skådespelare också. Aaa, den var så jävla bra bara. Dessutom är det ju mr. Tarantino som har producerat den :] SE DEN!


Kommentarer
Postat av: M

Åhh då kanske man borde se den!

Tycker också att Hitler tiden är super intressant!

2010-01-04 @ 16:01:29
URL: http://lifeguard.blogg.se/
Postat av: Sandra

Den filmen äger! Såg den på bio med min far i typ, November. Både jag och han är andra världskriget nördar så den passade oss utmärkt :D Tycker delen där Brad Pitt säger; we're gonna be doin' one thing and one thing only... killin' Nazis. Är så jävla skön :)

2010-01-04 @ 16:50:20
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller med, den är skitbra! Lätt 2009's bästa film (och det fanns många bra filmer 2009)

2010-01-04 @ 19:10:32
URL: http://pasia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0