Vegetarian?

Det finns idioter, och så finns det idioter. Sedan finns det personer (idioter..) som kallar sig vegetarianer fastän de äter fisk, fågel och kanske till och med rött kött en gång i veckan. Dessa personer har inte förstått vad begreppet vegetarian går ut på överhuvudtaget. En vegetarian är en som väljer att inte äta något levande djur. Är en fisk ett levande djur? Ja. Är en fågel ett levande djur? Ja. Att kalla sig vegetarian trots att man äter fisk är typ som att kalla sig vegan trots att man dricker mjölk. Vilket är lika med iq-befriat. Fast det mest pinsamma är när ursäkten att de äter kött ibland för att inte få näringsbrist kommer upp. Äter man en bra och varierad kost är det väldigt svårt att man drabbas av just det. Jag förstår inte hur folk har mage att kalla sig vegetarianer när de till fullo inte lever upp till logiken. Jag äter inte kyckling eller kött, men jag äter fisk. Därför är jag inte vegetarian.

Kommentarer
Postat av: citrus

håller med! själv äter jag allt som har ögon ;D nästan då

2008-10-08 @ 19:13:31
URL: http://lifeofcitrus.blogg.se/
Postat av: Nat

Håller med till fullo!

Själv har jag hittat en butik (här i stockholm) som säljer jättebra eko-kött från egen gård.

Nu mer håller jag mig till det, man känner sig som en lite mer empatisk kött-ätare :D

2008-10-08 @ 20:31:40
Postat av: Carolin

Vegetarianer kan äta kött, fisk och allt det där, det är i själva verket veganer som inte äter något levande alls, inte mjölk, ingenting. Det har min kära mormor lärt mig, hon är själv vegetarian och äter alltid fisk och sånt när vi är där så jag var själv fundersam. (:

2008-10-09 @ 08:08:14
URL: http://carowlin.blogg.se/
Postat av: aliquis

Hah, "jag undrar hur du kom in på ämnet" :D, inte =P



Carolin: Kan och kan, alla kan väl äta sönderbombade barn om de vill det, men det hör ju inte riktigt till saken.

Hur som helst så ÄR man inte vegetarian om man äter kött och fisk, vad skulle isf skilja en ifrån en köttätare? Smart människa du är...



Personligen tycker jag tom att det är lite muppigt att säga vegetarian och inte beskriva mer specifikt, typ lakto-ovo-vegetarian, om inte annat just för att en del muppar tror att kyckling och fiskar också är vegetabilier ...



Det räknas exempelvis som vilseledande att uppge att en maträtt eller ett livsmedel är vegetariskt om det innehåller några animalier, men säg det till random pizzagubbe.



Som vegan undviker man alla animalier ja, även mjölk och ägg, men det kan du ju inte använda som någon form av bevis eller argument för att vegetarianer skulle äta djur :D.



Din mormor är ju så gammal så hon har väl kanske lite mer "rätt" att leva efter någon äldre uppfattning, eller hur man skall säga. I den första föreningen för vegetarianer definierade man det som att man inte åt kött. Mao, fisk var väl kanske ok. Fast du har ju fortfarande fel =P

2008-10-09 @ 14:45:31
URL: http://Nej
Postat av: Hanna

Jag håller med dig till 100 procent! :) Är man vegitarian så äter man inte kött men kan dricka mjölk och käka ägg och sånt, veganer därimot äter ingenting från djuren. Haha, fattar inte heller hur man kan kalla sig vegitarian om man äter kött? Då är man ju köttätare..?

2008-10-09 @ 16:09:09
URL: http://cherryraiin.blogg.se/
Postat av: Maria

jag har hört om en vegetarian som sa att hon inte åt kött, men hon åt grillkorv? jävligt lyckat :P

2008-10-09 @ 17:35:05
URL: http://alldirtysecrets.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej, man ska inte kalla sig vegetarian ifall man äter fisk.. men man är halvvegetarian. Såkallad semi.

2008-10-10 @ 17:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0