How I got the perfect smile

Jag var hos tandläkaren imorse. Ett alltid lika pleasant besök. Fast inte obekant. Jag har varit löjligt mycket hos Allan och andra tandläkare under mina levnadsår. Mycket mer än en regular unge. Och det beror på att jag haft ett bettfel som var tvungen att korrigeras med operation, vilken skedde för ungefär precis två år sedan nu. Det var ett väldigt stort ingrepp där de knäckte käken på mig och fixerade med järnplattor och skruvar. Hela tandköttet i överkäken var uppskuret och ihop sytt med typ 20 stygn. Jag var uppsvullen, bedövad och fick inte tugga på sex veckor efteråt. Ja, det låter lika trevligt som det var.

Men så löjligt värt allt besvär. Jag är så fruktansvärt glad att jag valde att genomgå proceduren med räls, bortopererade visdomständer och operation. En gratis procedur, som kunnat kosta tusentals kronor om jag gjort den senare i livet. Det var en sjukt jobbig tid, men idag har jag världens finaste bett och tänder.

Det är fan helt otroligt vad man kan göra idag. Lars, min tandläkare i Sundsvall, är en person jag aldrig kommer kunna tacka tillräckligt mycket. Han fick mig att älska mina tänder som jag alltid hatat och skämts så mycket över. Han är min superman!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tänder är sjukt viktigt och dina är väldigt fina :)Jag fattar inte folk som inte vill ha tandställning när de blir erbjudna det och verkligen behöver det. Vem bryr sig hur man ser ut när man är 15-16, huvudsaken att man är snygg nu. Och det är du ju :)

2008-10-21 @ 12:13:44
URL: http://petiite.webblogg.se/
Postat av: Josie

Camilla; Nej, det är verkligen något jag inte förstår heller. Folk som tackar nej till tandställning när de blir erbjudna. Nej, det är inte snyggt, men resultatet blir däremot grymt snyggt! Tack gumman :)

2008-10-21 @ 12:23:04
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Den operationen lät inte speciellt kul.. :/

Jag har också haft räls som jag tog bort för några månader sen nu. Visst, det var jobbigt, men SÅ värt det! Nu har jag jättesnygga tänder som jag är sjukt nöjd med! :)

2008-10-21 @ 17:35:01
URL: http://theolsentwins.webblogg.se/
Postat av: Jennifear

Jag har också haft tandställning. Hade min i ungefär 2 år, tog bort den i början av det här året. Fyfan vad skönt det var, men samtidigt hade jag aldrig tvekat angående valet även om jag på förhand visste vilket helvete det var med tandställning. Fina, vita, raka tänder för sinnessjukt mycket. Dina ser iaf fina ut, av det jag sett hittills :)

2008-10-21 @ 19:26:58
URL: http://lastnightstrash.devote.se
Postat av: BettY

Oj du har verkligen gått igenom mycket med tänderna. Men det är ju jättebra att du fick det fixat. Ju tidigare man gör det i livet desto bättre. Man vill ju ha ett snyggt smile också:)

2008-10-21 @ 20:17:08
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0