One less mouth to feed

Jag hatar faktiskt inte allt man stoppar i munnen, trott eller ej. Nej, faktum är att jag älskar mat. Mestadels att tillaga den, men också till viss del att äta den. Hälsosam mat då of course.

Två saker jag är en riktig sucker för, som jag skulle kunna äta dagligen, är svamp och kallrökt eller gravad lax. Skulle jag bestämma över alla middagar som tillagas och äts här hemma skulle det finns trattkantareller på tallriken varje dag. Och hade jag bestämt (helt och hållet..) över vilka varor som handlas varje vecka hade kallrökt lax funnits med på listan every time. Morfars egna gravade lax är dock den bästa. Bara för att jag frestat mig själv så mycket nu ska jag laga någon form av svamp wook till mig själv i eftermiddag. Yummy.

Kommentarer
Postat av: Maria

du får ge mig receptet på denna "någon form av svamp wook" :)

2008-10-13 @ 17:06:27
URL: http://alldirtysecrets.blogg.se/
Postat av: my

Haha, vi är sjukt lika du och jag. Vad det gäller mat då alltså. Jag ÄLSKAR svamp, kallrökt och gravad lax. :D Helt underbart ju. Men i vår familj tillagas det mest på sommaren. :/

2008-10-13 @ 18:11:38
URL: http://karmakiddo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0