FUCK WORK

Jag är så jävla trött på att vara arbetslös. Jag är så jävla trött på att söka jobb. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, med tanke på hur mycket jag skolkade under gymnasietiden, men jag saknar skolan. Trots att jag aldrig riktigt tog de tre sista åren (mjo, jag har ju pluggat fyra år..) på gymnasiet seriöst så saknar jag Parkskolan. Jag saknar tryggheten att sitta vid skolbänken. Arbetslivet känns alldeles för krävande för mig. Särskilt när man letar och letar utan resultat. Faktum är att jag har tappat hoppet.
Jag tänker fan gifta mig rik och bli hemmafru.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag fasar inför att behöva söka jobb. Skulle behöva ett extrajobb redan nu men alltså.. bläh, jag vet inte

2008-10-28 @ 15:27:15
URL: http://rocknrollsoldier.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag är också arbetslös och det finns inget som tär mer på krafterna.



Jag önskar att jag var 16 igen och fick börja om gymnasiet.

2008-10-28 @ 16:48:17
URL: http://pasia.webblogg.se/
Postat av: hindu times

Usch det där måste vara sjukt jobbigt. =/ Jag som knappt kan vänta tills jag tar studenten... Kanske borde jag uppskatta tiden jag har kvar? :P Hoppas du hittar något du trivs med snart! :)

2008-10-28 @ 16:49:12
URL: http://hindutimes.blogg.se/
Postat av: hindu times

Haha! Såg din kommentar nu. Kul att det inte bara jag som är sjukligt obsessed av julen! Haha, bästa tiden på året ju ;P Åh fan, så du har redan haft din premiär av julmusten?! Då ligger ju jag efter >< ;P

Haha åh, vill också ha den på dvd ;P Jag har iaf teskedsgumman på dvd... Höhö, alltid något!

2008-10-28 @ 16:52:26
URL: http://hindutimes.blogg.se/
Postat av: Melissa

haha jag vet jag saknar oxå skolan, efter gymnasiet läste jag en kurs på universitet så det var soft, när den tog slut började jag leta jobb, vilket är asjobbigt och det typ finns inga (bra iaf). till slut fick jag jobb på dagis, Jävligt lyckat faktist, you should try it! Äta, vila, leka haha. Nu ska jag iofs börja plugga igen i januari så no more work.



Ska förresten ringa polisen nu och polisanmäla, hör av mig efteråt hehe =)

2008-10-28 @ 16:54:53
URL: http://meli.blogg.se/
Postat av: Melissa

Har gjort det nu, berättade att vi var flera som blivit lurade etc. Polisen frågade om hennes namn, nummer adress, födelsedatum vilket är 890612. och hennes kontonummer som du satt pengar in på, och självklart vilken summa. Ifall du vill förbereda dig dvs. Jag berättade vad som hade hänt så anteckna hon ner allt (tog lite tid, seg människa haha).



Hon sa att han absolut inte kan säga hur lång tid dt kan ta förrän det händer ngt men det kan ta månader SUCK! Sen skrev hon en kommentar om att jag självklart vill ha mina pengar tillbaka.



Förresten kan du vara snäll och ta bort den där kommentaren där jag skrev att allt jag kunde tänka på var att mogi skulle dö. Vill inte att hon ska ha något att kunna klaga på överhuvudtaget, därför jag inte skrev hennes namn i inlägget heller. Så hon inte kan stämma för förtal. Men nu kan man ju skriva att man polisanmält henne för bedrägeri. Vilket inte är förtal utan endast fakta. Sen måste vi få ut det här så ALLA vet vad hon sysslar med. Social destruction ala Blair hahaha!

2008-10-28 @ 17:24:48
URL: http://meli.blogg.se/
Postat av: Anonym

känner precis som du!! orka jobba i 45år till liksom????????

2008-10-29 @ 19:04:35
Postat av: BettY

Ja asså att få jobb är ju nästan helt omöjligt känns det som. Så på det sättet var det ju skönare att gå i skolan. Men gymnasietiden kommer jag ändå aldrig att sakna, ush...

haha ja man skulle fan ta och gifta sig rikt asså:P finns ju speciella dejtingsidor för rika män som söker kvinnor. Kanske vore nåt att satsa på:)

2008-10-29 @ 22:42:28
URL: http://ultimatenicole.webblogg.se/
Postat av: Maria

Jag förstår precis hur du känner för jag kände likadant själv!

Man känner sig värdelös när man bara söker och söker jobb hela tiden, men gång på gång bara får en massa "nej, tyvärr" eller "vi hör av oss" -svar..

Men. Dock blir det bättre! Ju fler jobb man haft, än fast det bara är extrajobb, ju lättare blir det att få jobb senare..

Jag kanske har en viss fördel eftersom jag är en av förhållandevis rätt få tjejer som vill jobba inom industrin..

Men.. allt löser sig! Man får deppa ihop ett tag och tycka att allt är piss, bara man försöker att ta nya tag senare när man har mer ork!



Jag ringde iallafall till kornboden och sa ditt namn, att du var en bekant till mig (eller hmm, jag sa vän) så de skulle nog kolla lite extra på dig :)

2008-11-01 @ 00:19:10
URL: http://alldirtysecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0