SMOOTHIE

 
God morgon, bloggreaders! Hoppas ni har sovit gott, det har jag gjort. Sover som en prinsessa nu för tiden. Startade denna morgon med en härlig smoothie också. Ett av mina nyårslöften var ju nämligen att göra precis det, och det har jag hållit. Idag körde jag på en blåbärssmoothie med banan, lime, grekisk yoghurt, honung och en skvätt mjölk. Sjukt gott verkligen, aj löv it. Och nyttigt framförallt, blåbär är ju något utav det mest hälsosamma du kan äta. Har läst att det både förhindrar olika typer av sjukdomar, fördröjer åldrandet och är skitbra när man vill gå ner i vikt då det innehåller så få kalorier i förhållande till näring. Hur bra låter inte det? Jag älskar blåbär!
 
Jag messade föresten med Erin häromdagen. Hon åkte hem till USA för 1½ vecka sedan och i Charleston, South Carolina där hon bor är det 25 grader varmt nu. FYFAN, säger jag bara. Jag är så jävla avundsjuk! Dessutom saknar jag henne jättemycket. Så tråkigt att hon har dragit hem, men vi har redan spikat att jag ska åka dit och hälsa på någon gång och det ser jag framemot som fan. Hoppas ni får en fin dag i alla fall, själv ska jag hoppa in i duschen nu. Kisses!

Kommentarer
Postat av: Mathilda Johansson

den såg också god ut, har du recept på ett ungefär hur man gör den?(:

Svar: Jag brukar bara göra på en höft, men på ett ungefär 1-2 bananer, 1½-2 dl grekisk yoghurt, 1 msk honung, 1½-2 dl frysta blåbär och 1 dl mjölk :)
Josefine

2013-01-30 @ 21:40:46
URL: http://misstj.blogg.se
Postat av: Kaffehörnan

Vad go den ser ut. Jättebra bild du tagit

Svar: Tusen tack! :)
Josefine

2013-01-30 @ 23:45:50
URL: http://kaffehornan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0