Dulce de leche

 
VAKNADE UPP TILL OLJUDET AV EN JÄVLA lövblås imorse klockan 8. Att bli väckt utav en gräsklippare eller en vägborr är väl en sak (även om det är sjukt irriterande) då de åtminstonde har en funktion, men att bli väckt utav en lövblås är en helt annan. Finns det något ljudframkallande redskap som är mer störande och onödigt? De första löven har precis fallit från träden och betydligt mer än så kommer att falla, så ens varför bry sig om att blåsa bort de få som landat? Jag orkar inte att jag stör mig så mycket på det heller, haha.

Men för att nämna något roligare så kommer mina föräldrar och hälsar på idag. Har inte träffat dem på ungefär 2 månader så det känns riktigt kul att de kommer hit ett par dagar. De stannar till på tisdag så det kommer att, precis som när Jeppes föräldrar var här, bli några intensiva och händelserika dagar vilket kommer bli skitkul. Har precis bakat brownies för att ha något att bjuda dem på när de kommer, och på tal om det så har jag för första även gången gjort 'Dulce de Leche'. Dvs kokat en konservburk med kondenserad mjölk i 2 timmar och förvandlat den till en fantastiskt god kolasås! Det måste ni pröva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0