CLASSIC CARROT CAKE

 
Igår hade Jeppe bortmatch med laget, så jag valde att spendera min torsdagseftermiddag och kväll vid spisen. Chokladtårtan är förståss numer uppäten och ett minne blott, så jag kände att det var dags för mig att ge mig på nästa utmaning som denna gång fick bli en Classic Carrot Cake. Jag är personligen ett stort fan av just morotskaka men har alltför många gånger ätit dåliga varianter på diverse kaféen, där det varit för lite kaka och på tok för mycket frosting som dessutom inte smakat särskilt gott. Däremot älskar jag hembakta morotskakor och därför kändes denna morotstårta som den ultimata morotskakedrömmen.
 
Såhär efter provsmak är jag dock lite besviken. Frostingen blev supergod, men trots det tycker jag att det hade räckt med ett lager endast uppepå. Det får inte bli för mycket av det goda så att säga. Failade även lite med bottnarna då de blev för kompakta, så jag antar att jag skulle ha gräddat dem ett par minuter till. Bortsett från denna självkritik är det klart att kakan blev god (fråga Jeppe om ni inte tror mig, haha), men jag kommer garanterat fortsätta att leta efter det perfekta receptet på morotskaka. Vill ni ha så länkar jag dock gärna receptet på denna.

Kommentarer
Postat av: M

You can be my housewife anytime honey ;D!

Svar: Hihi ;*
Josefine

Postat av: Annie

Vad mycket fint du börjat baka :D Tycker det skulle vara superkul om du la upp recept (eller länk) i samma inlägg som du visar bild på det du gjort :D

2012-09-15 @ 12:47:16
Postat av: anna

ser så sjukt god ut, jag dör!! :D

2012-09-16 @ 19:20:35
URL: http://akarlsson.devote.se
Postat av: josefin

Lägg gärna upp recept! :) såg supergott ut

Svar: Länkar till receptet här: http://louisespis.blogspot.dk/2012/03/classic-carrot-cake-morotstarta.html. :)
Josefine

2012-09-20 @ 17:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0