Whoopie Pies

 
KÄNDE FÖR ATT STÄLLA MIG BAKOM SPISEN I FREDAGS, och baka något helt nytt. Resultatet blev Whoopie Pies. Eller Whoopies, som de också kallas för. Hade varken bakat eller ätit sådana tidigare så hade ingen aning om vad de egentligen var för något. Efter lite googlande fick jag dock fram att det är två mjuka kakor med frosting i mellan. Ungefär som en tvådelad cupcake. Eller en macaron, fast betydligt enklare att baka. Har aldrig riktigt lyckats med dom där förbannade marängkakorna, men mina Whoopies ser faktiskt riktigt härliga ut. Kan bero på att dessa innehåller bakpulver, vilket macarons inte gör. Finns oändliga variationsmöjligheter på smaksättningen i alla fall, men jag valde att göra en klassisk variant med choklad och Nutellafyllning. Riktigt goda blev dem. Nästa gång ska jag dock inte göra kakorna i "pingisbollsstorlek" som det stod i receptet, för hur stora kakor jag än må tycka om så blev dessa faktiskt på gränsen till FÖR stora. Hade varit mycket härligare med små mini Whoopies!
 
LÄNK TILL RECEPT. Jag gjorde dock om det en aning, men här är ett ni kan utgå ifrån om ni vill testa att baka dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0