Smile

 
BESÖKTE ALLDELES NYSS PAOW´S BLOGG och såg att hon fått plocka bort sin tandställning idag. Vilken skillnad! Hennes tänder ser onekligen sjukt mycket bättre ut nu än innan, vilket kommer göra mycket för hela hennes utseende. Fina tänder är verkligen A och O när det kommer till ett vackert leénde. Det spelar ingen roll hur du ser ut i övrigt, skeva tänder är aldrig snyggt och själv är jag mig själv evigt tacksam att jag tackade ja till tandställning när jag blev erbjuden gratis tandreglering i högstadiet. Visst kändes det förjävligt då (jag hatade att le och försökte alltid att gömma tänderna när jag skrattade) men nog skulle det kännas ännu mer jävligt att ha tandställning i vuxen ålder. I 14 års åldern hade ju var och varannan tandställning, nu är det tvärtom ganska ovanligt.
 
Sedan hade ju jag även tendens till lite underbett när jag var yngre (vilket inte är ett dugg snyggt) och fick i och med det även möjligheten att genomgå en käkoperation, som jag också tackade ja till. Lätt det värsta jag gjort i mitt liv hittills, då det var en fruktansvärt jobbig procedur både psykiskt och fysiskt, men samtidigt även det bästa, då jag såhär 6 år senare än idag ser tillbaka på operationen som ett mirakel för mitt självförtroende. Jag hade sådana enorma komplex för mitt bett och hade jag inte fått göra operationen gratis då hade jag förmodligen gjort den senare i livet ändå. Dock hade det kostat mig från 150.000 kronor och uppåt! Sjukt vad mycket pengar tandvård faktiskt kostar. Desto större anledning att passa på när man är ung och får allting gratis.

Kommentarer
Postat av: Chaterine

Hihi åh chuck och blair!!

2012-10-12 @ 23:39:09
URL: http://chaterinejonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0