Beauty review

 
EFTER ÖNSKEMÅL KOMMER HÄR EN RECENSION på BB-krämen från Estée Lauder!
 
Produktnamn: Estée Lauder DayWear Anti-Oxidant BB Creme Spf 35.
 
Produktinformation: En oljefri fuktkräm som kontrollerar oljeproduktionen och skyddar huden med Super Antioxidant Complex och SPF 35 samtidigt som den omedelbart ger en jämn, tonad hy med ett friskt utseende. Denna lätta kräm ger huden fukt, skydd och en felfri perfektion. Finns i Light eller Medium.
 
Resultat: Efter 7 dagars användande kan jag konstatera att Estée Lauder levererar ännu en gång. Som jag skrev tidigare så är jag helt förälskad i deras Double Wear-foundation, concealer och puder, och nu har jag funnit ännu en favoritprodukt från märket. En produkt jag varken vill kalla foundation eller färgad dagkräm, utan hellre något precis mitt i mellan då det är precis vad den är. Huden blir jämnare och flottfri då finishen är matt, och den känns otroligt lätt på huden. Att jämföra med Garniers BB kräm som känns alldeles för kladdig och fet. I nuläget behöver jag varken använda foundation eller puder över då krämen täcker alldeles lagom mycket samtidigt som den håller hyn matt hela dagen. Kommer fortsätta att använda den som bas ett tag till, sedan kommer den att få agera primer under Estée Lauder's mer täckande foundation. Har färgen Medium som går mer åt den gula hållet.
 
Pris: 375 kronor

Kommentarer
Postat av: Michaela

Åh ska kolla in den nu när jag är i London! Sminkprodukter har ju en tendens att vara lite billigare här

2012-10-11 @ 21:58:27
URL: http://madhouse.webblogg.se/
Postat av: Malin

Tack för titten hos mig, jag tror att växten Sophora är ganska populär även i Danmark så det blir nog lättare än att hitta en här :)

2012-10-13 @ 18:21:53
URL: http://www.joyforhome.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0