new headline → odense + denmark

 
Efter en helvetes resa på 20 timmar igår anlände vi till Odense och lägenheten i Gislavaenget vid halv 2 inatt. Som jag skrev igår på tåget (då jag var lyckligt ovetandes om vad som komma skulle) var det beräknat att vi skulle vara framme cirka 4 timmar tidigare men i och med ett elledningsfel var vi tvugna att hoppa av tåget i Hässleholm, där skulle vi byta till buss till Lund och därifrån ta tåg till Köpenhamn. Med all den packning vi hade fick jag panik dirr, och jo tjena att det gick några bussjävlar. Dålig kommunikation eller vad fan som helst, bussarna skulle dra till Malmö och kul för två bortkomna norrlänningar som oss att försöka förstå vad som försegick. Till slut fick vi i alla fall hjälp av ett danskt par att hoppa på ett nytt tåg (som helt plötsligt gick igen) till Köpenhamn och det hade inte gått utan dem att frakta helvetespackningen på den centralen. Så otroligt mycket folk, överallt. Där lämnade de oss i alla fall och därifrån skulle vi hoppa på ett nytt tåg till Odense. Lättare sagt än gjort och 1,5h senare (dvs halv 12 på natten) kom vi till slut på ett där vi inte fick några sittplatser utan fick stå vid utgången. Jag hade lätt kunnat döda någon då, haha. 
 
MEN, nu är vi här och den här dagen har vi i stort sett strosat runt i kvarteret för att lära oss var affärer och annat nödvändigt finns. Vädret har varit på topp och temperaturen ligger på mellan 25-28 grader så det känns som utlandet. Vilket det också är förståss men också vårat nya hem! Svårt att ta in tror jag. Är för trött efter gårdagen, haha. Så mycket nya intryck, min hjärna är överarbetad. Fotade lite bilder åt er i alla fall för att visa hur det ser ut här i vårat område. Det är supermysigt! Första bilden är vårt hus då, och resten är random. Måste älska namnet på gatan mittimot våran också, haha. 

Kommentarer
Postat av: emelie

Vad skönt att ni har kommit fram! Blev lite orolig när du aldrig uppdaterade bloggen :S

Vad fint ni verkar ha det, ser verkligen mysigt ut.
Rå om varandra nu så hörs vi!

Kramar till er båda.
Bäbisen och Johan hälsar också!

Jo, om jag skulle vilja då tag på dig eller bara höra hur allt är. Vart ska jag så höra av mig? :)

Svar: Hej gumman! Ja jag är ledsen att det tog sådan tid, men det tog ju som sagt några timmar extra innan vi kom fram och efteråt var man helt slut på. Men nu har vi landat och hunnit se oss omkring så nu känns det toppen :) vad kul att du skrev!
Om du vill kan du adda mig på Skype? Heter josefine.soderholm där. Då kan vi prata gratis via datorn eller mobil :)

Kram på dig också och hälsa tillbaka från mig och Jeppe!
<3
Josefine

2012-07-27 @ 16:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0