life is measured by the moment that take our breath away

 
Har haft en fantastiskt mysig måndag. Först gjorde pappa, jag och gubben ett besök hos mina kusiner, där vi fikade, surrade och kramades hej då. Känns konstigt att man inte kommer träffa dem förän om typ 5 månader igen. Efteråt kom Jeppes morfar och hämtade oss och så bar de av upp till Gerdal och Strutsfarmen. Har varit där en gång tidigare och tittat på strutsarna, men hade aldrig käkat där förut och kan säga att det var ett stort misstag. Maten var helt fantastisk! Självklart bestod menyn endast av olika strutskötträtter så valde en rätt med honungsglacerad strutsfilé och ugnsbakad potatis. Hade aldrig smakat struts förut och trodde väl att det typ skulle påminna om kalkon bara för att det är en fågel, men det gjorde det inte. Var snarare som en rejäl entrecote eller något. Till efterrätt sen tog jag valnötsglass med ugnsgratinerade frukter och en Kaffe Karlsson till det (Baileys, Contreau, kaffe och grädde). Lovar att jag var i mathimlen, och jag är jävligt kräsen. Inte för att låta stroppig (haha?) men vill ha mat av den här kvalitén när jag går ut på restaurang och äter, annars kan jag lika gärna laga maten själv och käka hemma. Vägrar lägga pengarna på äcklig snabbmat.
 
Men nog om det, om ni är i krokarna åk till Strutsfarmen och käka för fan. Visserligen ganska dyrt, men så jävla värt! Sedan kan man (som vi gjorde) köpa mat och mata fåglarna som är asballa. De väger typ 150 kg och kan springa 70 km/h, haha helt galet! Tusen tack till Jeppes morfar som bjöd oss på hela den här upplevelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0