memories are photographs taken by the heart

 
Inför flytten till Danmark är jag på jakt efter en ny kamera. Har haft min lilla digitala kompaktkamera från Canon i 4 år nu och den fungerar fortfarande alldeles utmärkt, men jag känner mig sugen på att uppgradera mig till en systemkamera. Jag älskar att fota och visst duger en kompaktkamera för en nybörjare som mig, men jag är redo att lära mig mer och ta bättre bilder och för att göra det krävs det en mer avancerad kamera. Har kikat lite på Canons systemkameror och det lutar åt någon utav dem. Canon har sjukt bra kameror! Dock är det en jävla djungel för mig och jag behöver hjälp att förstå vad allting betyder. Kanske någon av mina läsare har något förslag? Ju dyrare desto bättre förståss, men jag behöver inte den dyraste värstingkameran då jag fortfarande är en NOOB. Ska nog åka in till stan imorgon och kolla och höra mig för. Vi drar ju snart!

Kommentarer
Postat av: Linnéa Fager

Jag har nyss köpt en canon eos systemkamera på blocket för 1500kr. Den är väääldigt nybörjarkamera, men det blir jättefina bilder :) Du kan ju kika på mina bilder från fjälls på fb om du vill se :) Mitt tips är att kolla på blocket och tradera, för det finns jättemånga fina kameror där! Se bara till att det inte är lurendrejeri :) Dom flesta är nog seriösa faktiskt. Hoppas allt är bra annars, och att flytten till Danmark blir toppen :D Spännande!! Kram

2012-07-17 @ 13:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0