HOMEMADE THAIFOOD

 
Nackdelen med att bo 134 mil från föräldrarna är att man måste laga egen middag VARJE DAG. Visserligen tycker jag att det är skitkul att kocka, men fantasin kunde ju varit bättre vissa dagar. Dock har jag en paradrätt som jag aldrig tröttnar på och som jag skulle kunna äta flera gånger i veckan - hemmagjord thai
 
Det bästa med wok är att du kan variera det i all oändlighet med olika grönsaker, kött och smaksättningar, så det är i princip omöjligt att lessna. Idag t.ex använde jag kyckling som jag kryddade med soya, vitlök och sambal oelek och sedan tillsatte jag morötter (eller gulerødder som det heter här, hehe), paprika, majs och broccoli. Hade även köpt färdiga vårrullar som jag värmde och sedan serverade jag allt med nudlar och sweet chili sås. Feting jävla gott, rekommenderar det verkligen till alla housewifeys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0