FRIDAYS ARE MORE BEAUTIFUL THAN MONDAYS

 
Ikväll är det jag, Daisy och TV'n, då Jeppe och Max dragit till København på träningsmatch. Faktum är att de åkte redan vid kl.15 i eftermiddags men tiden har gått relativt snabbt då jag legat ute i solgasset och läst Elsas Värld. Har precis surrat med bästis på Skype och sitter nu och klurar på någon sen middag till mig själv, men då det är så syg trist att laga mat till sig själv så tror jag att jag nöjer mig med en tallrik havregrynsgröt. Hittade en spännande sylt (eller marmelad som det heter här..) på affären gjord på Solbær. Never heard of, men påtal om sylt/marmelad. Det är bara ett utav många danska ord som heter samma på svenska, men som har en helt annan betydelse. Fick nämligen låna en bok av grannen nedanför som innehåller hundratals ord som liknar varandra på svenska och danska, men som i själva verket har helt olika innebörd.
 
Ja, det är bara att sätta igång och plugga om man vill få något begrepp om det här grötiga och svårbegripliga språket. Fredagskvällen är räddad.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lite som norska :p tror dock norskan är lättare

2012-08-18 @ 14:22:35
URL: http://Http://sandrafalkevik.com
Postat av: Sandra

Och du är min bästis!! :) puss o kram

2012-08-18 @ 21:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0