make it shine


Var till Angelica på salongen idag och färgade om mitt hår. Efter en tvätt rasade färgen nämligen av och det blev en jätte stor nyansskillnad mellan utväxten och längderna. Såg inte alls snyggt ut... dessutom kände jag att det blev för mörkt i botten efter den första färgningen mot för vad jag hade tänkt. Så Angie la sunlights på den mörkaste färgen i botten och ljusade upp den två steg (till en 6a typ) så nu är det lika ljust som mellanfärgen, och sedan la hon ny färg på längderna. Massa olika färger med guld så nu är jag mörk/guldblond med en aningen mörkare utväxt, kan man säga. SKITSNYGGT blev det, nu är jag supernöjd för nu flyter färgerna ihop mycket bättre. Jag ska bara se till att underhålla färgen med en skumtoning en gång i veckan, eftersom jag har så poröst hår då jag varit så blond så rinner färgen lätt av, trist nog! -.-'

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem tar dig för färgen?

2011-09-15 @ 17:41:22
Postat av: Josie

What's that suppose to mean?

2011-09-15 @ 18:59:02
URL: http://thejosie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0