EVERYTHING IS POSSIBLE

Sanna ord. Vill man så kan man, typ. Dock är det inte lätt att veta vad man vill. Som det här med att välja utbildning och yrke till exempel. Genom åren har jag velat bli allt ifrån prinsessa och detektiv, till frisör, dietist och radiopratare, men alltid ångrat mig efter en kvart. Det finns mycket som verkar roligt, men hur fan ska man veta vad som är så pass roligt att man vill jobba med det varje dag? Det handlar uppenbarligen om mer än vad som bara är kul också. Hur är lönen, arbetstiderna och utvecklingsmöjligtheterna? Och om man väljer att utbilda sig (vilket man i princip måste..) finns det då jobb inom det man valt att utbilda sig till? Etc.

Nä, det här med att välja yrke gör mig tokig. Jag vill jobba med något omväxlande, kreativt, välbetalt och självständigt. Det vet jag. Vad det är? Det vet jag tyvärr inte. Allt jag vet är att jag inte tänker sätta mig i skolbänken igen förrän jag vet det till 110%. Jag tycker nämligen inte om att plugga, och tänker inte göra det bara för att. Dessutom är jag rätt lat, och hade gärna sett pengarna rulla in utan större prestation, haha. Enda jag avundas Kissie för!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Ja jag tycker själv att det känns som en peruk. Trivs inte alls utan utväxt, men mitt hår växer å andra sidan jävligt snabbt så den är nog snart på plats igen! :)

2010-11-08 @ 18:35:50
URL: http://hangoverdoll.blogg.se/
Postat av: LIFEISWHATYOUMAKEIT.

Åh, känner igen mig som faen i det där... Har ångrat mig många gånger! Känns som att jag verkligen vet, men nej. Hittar alltid något bättre/roligare/mer spännande... Haha. Försöker mixa ihop en blandning av allt på en gång. Jag vill ju inte heller att jobbet ska ta över hela livet, vill ju vara fri samtidigt men samtidigt ha rutinerna osv.



Jag är dock inte ute efter att bli aprik, som många vill. Jag vill inte att pengarna ska styra MIG. Jag vill vara lycklig, det är prio ett. Jag vill trivas med mig, mitt jobb, mitt liv liksom. Det är dock svårt, speciellt när man inte vet.. ?

2010-11-08 @ 20:44:48
URL: http://benniys.blogspot.com
Postat av: monci

Ja absolut! Hur har du det på onsdag? :) Puss!

2010-11-09 @ 00:16:13
URL: http://moncis.wordpress.com
Postat av: Sandra

I know that feeling!



btw, hur fick du ett hjärta uppe i sökfältet? :o

2010-11-09 @ 12:00:30
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0