CREATIVE


N
är jag var yngre älskade jag att måla. Jag var inte utmärkande bra på att rita/teckna (random bra sådär..) men att måla tavlor tyckte jag var jätteroligt. Jag gick till och med i någon typ av konstskola ett tag, på fritiden. Hemma målade jag mest med akvareller och akrylfärg, men jag minns att vi även fick hålla på med annan typ av konst på skolan. Tittar jag på tavlorna idag som jag gjort kan jag väl inte direkt påstå att jag var någon större talang direkt, men hade jag fortsatt med målandet hade jag kanske varit på god väg att bli nästa Picasso vid det här laget. Eller kanske inte, haha.

Jag förundras iallafall lite över hur otroligt kreativ och skapande jag var när jag var mindre. Jag skrev massor utav berättelser och sagor, jag målade tavlor, jag älskade att texta kalligrafi.. etc. Dags att ta upp detta igen känner jag. Så i helgen ska jag måla! Jag hittade mina gamla akrylfärger i garderoben och det som fanns kvar var svart färg, vit färg, röd färg, blå färg, gul färg och brun färg. Well, det får duga.

Kommentarer
Postat av: Linn

Det är så klu att måla. Tog upp min gammla hobby med. Tecknade mest tidigare men köpte mig billig akrylfärg och nu målas det hejvilt här hemma! Det är så avslappnande:) Lycka till!

2010-11-05 @ 13:49:16
URL: http://littlel.devote.se
Postat av: Linn

Jag har köpt de flesta av mina dukar på Claes olssons. Men såg i dag att harjus har med dock mycket dyrare. Men jag tycker att de på claes olssons fungerar lika bra och de säljs också i 3 pack.

2010-11-05 @ 15:32:48
URL: http://littlel.devote.se
Postat av: LIFEISWHATYOUMAKEIT.

Det är ju så det börjar: med ett intresse för medfödd kreativ + massa träning = kunskap (vilket innebär att du blir duktig)! Hihi, detsamma gäller mig. Och jag tog mig i kragen nu, detta 2:a år i gymnasiet och böt linje från media till estetisk bild. Just för att få igång mitt målande/tecknande igen...



Att vara konstnär & kunna dansa är det enda man kan ha ÄKTA talanger i nu för tiden, känns det som. Nästan i alla fall. Med maskiner kan alla sjunga/alla kan bli bra på bild med redigering/alla kan bli snygga med hjälp av fusk/alla kan bli fotografer eftersom kameran står för det mesta idag. Det känns även som att varenda jävel kan bli författare (tänkte bara på Gynning/blondinbella och dom) även om de är kassa på att skriva.



Äh, you name it. Fan vad jag spårade här. Hoppas du inte har ngt emot det, haha. Puss :*

2010-11-05 @ 17:11:39
URL: http://benniys.blogspot.com
Postat av: Linnéa

ååh jag tycker du gör helt rätt! :D det är ju så fruktansvärt kul och harmoniskt att måla och teckna! Ett tips är tuschpennor, svarta. finns både smala och tjocka. Det är jätteroligt att jobba med dom :) helst nu till vintern när det mesta är svart och vitt :) Så tecknar man bara det mörka liksom och lämnar snön vit. Det brukar bli jätteläckert!

2010-11-06 @ 16:02:09
URL: http://linneafager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0