Another blonde moment

Jag måste ju vara höjden av klantighet. Ska berätta varför..

Var helt säker på att jag skulle jobba eftermiddag hela den här veckan, dvs börja 14:00 och sluta 22:30, så jag var på jobbet 13:45 idag. Även Jennie (som också är ny) dök upp strax innan två, vilket båda fann aningen konstigt eftersom båda är just nya. Men jag var som sagt helt säker på att jag började 14:00, och för att få det bekräftat kilade vi bort till husfru-kontoret. Men se på fan, på schemat stod det "Josefine Söderholm - 22:00-06:00". Alltså nattpassen! Jag fick en chock och trodde någon drev med mig. Och jag kände direkt att "fan heller att jag går hem och kommer tillbaka till tio ikväll, nu är jag ju ändå här!". Så jag talade med husfru-assistenten Therese och övertalade henne om att jag borde få stanna på eftermiddagspasset idag och sedan ta nattpassen från och med imorgon, och som tur var gick det bra. Men fan vad klantigt av mig att missa en sådan sak, och fan vad drygt det känns att ställa om till att börja jobba natt imorgon!


Kommentarer
Postat av: Elin

Vad är det du jobbar med? :) Har jag fattat rätt om du jobbar på ett hotell du med?

2010-05-18 @ 15:22:36
URL: http://elinhultqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0