Shoot for the stars - regardless of who you are.

Jag får ju lätt lite konstiga impulser, och får jag det måste jag göra det också. Så klockan sju imorse bestämde jag mig för att se en av mina absoluta favoritfilmer som jag sett x antal gånger tidigare, nämligen Confessions of a teenage drama queen (eller tonårsliv som den heter på svenska, heh)

Ni tycker säkert att den filmen är jättetöntig - om ni har sett den, eller verkar jättetöntig - om ni ännu inte har sett den, men jag tycker verkligen att budskapet i den är hur bra som helst. Jag har alltid varit en person med väldigt stora drömmar och höga önskningar, mycket för att inte bryta ihop totalt av den mestadels långtråkiga vardagen, och jag har en väldig tro på att några av mina drömmar faktiskt kommer att slå in också, även om jag kommer behöva kämpa som fan för dem. Därför kan jag identifiera mig med Lola, även om hon är en något överdriven karaktär.

Skulle jag berätta om alla mina drömmar skulle hälften av er säkerligen skratta och be mig komma ner på jorden, men vet ni vad jag skulle göra då? Skratta tillbaka och önska att ni åtminstonde hade lite av mina visioner och drömmar. För utan dem kommer man ingenstans, oavsett om man kommer förverkliga dem eller inte, och man kommer garanterat leva ett average svenne-liv med 7-4 jobb, volvo, villa och vovve. Fine det är inget fel med det, MEN JAG VILL MER ÄN SÅ. and I am going to make it happen to.



Kommentarer
Postat av: Summer

Berätta om dina drömmar då! Jag vill höra/läsa! :)

2010-01-11 @ 18:51:00
URL: http://summergirl.webblogg.se/
Postat av: Bette

Du och jag verkar ha samma inställning:) Man ska aldrig ge upp sina drömmar!

ska nog ta och se den där filmen igen, det var ett tag sen nu...

2010-01-11 @ 20:27:16
Postat av: Josie

Bette: härligt att du känner igen dig, älskar när det är fler som tänker som mig! :} ja det var ett tag sedan jag såg filmen också innan jag såg den imorse och det var verkligen på tiden, så se filmen om det var länge sen!

2010-01-11 @ 21:09:39
URL: http://thejosie.blogg.se/
Postat av: Summer

svar: har precis beställt den från hm! BEACHBATH&shoptype=S" rel="nofollow">http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAMBEACHBATH&shoptype=S



ja det är den finaste kroppstypen, smalare än så behöver man inte vara. man ska bara se lite ben här och där så är jag nöjd :)

2010-01-11 @ 22:27:05
URL: http://summergirl.webblogg.se/
Postat av: Summer

hmm, länken verkade inte funka.. men du hittar nog! det är en rosa glittrig bikini på bilden så får man gå in och ändra till brun sen :)

2010-01-11 @ 22:28:53
URL: http://summergirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0